Trans-Sped

4 órája

Érdekes feladatokkal telt a targoncaverseny

Nem is gondolnánk, hogy a rakodáson kívül mi mindenre jó még egy targonca. A Trans-Sped targoncaversenyén megmutathatták, mire képesek a képzett sofőrök.

Kemma.hu

Legyen szó a precizitásról vagy éppen a gyorsaságról, semmi nem lehetetlen a targoncavezetőknek. Kedvenc sportjukért, vagy éppen egy jó kirakó megfejtésért sem kell kiszállniuk járműveikből. Izgalmas feladatokat láthattunk a Trans-Sped targoncaversenyén.

Miniatűr másukkal kellett egyensúlyozniuk az indulóknak a targoncaversenyen
Miniatűr másukkal kellett egyensúlyozniuk az indulóknak a targoncaversenyen
Fotó: Flajsz Péter / Forrás:  24 Óra

Mindenkit próbára tett a targoncaverseny

A Trans-Sped targoncaversenyén izgalmas ügyességi feladatokon keresztül dőlt el, ki a legjobb targoncavezető. A vállalkozó szellemű sofőröknek öt próbát kellett kiállniuk. Először egy raklapra erősített miniatűr targoncával kellett egy miniatűr raklapot egyik pontból a másikba vinni, majd a makettet tartó raklapot visszahelyezni a kezdőpozícióba. A makró méretezésen kívül további nehezítés volt az, hogy mindössze három próbálkozási lehetőség volt az apró raklap felvételére. A feladat komplikáltsága ellenére nem ez volt a legmegosztóbb feladat. A tapasztalt sofőrök olyan könnyeden vették az akadályt, mintha mindennap ezzel találkoznának.

Az egyik legmegosztóbb feladatnak a kirakó bizonyult
Az egyik legmegosztóbb feladatnak a kirakó bizonyult
Fotó: Flajsz Péter / Forrás:  24 Óra

Kirakózniuk is kellett

Ezután feszültséglevezetésképpen kirakózniuk kellett az indulóknak, na, természetesen nem úgy, ahogy mi otthon szoktunk. Kör, háromszög, négyzet és rombusz alakú fadarabokat kellett a formájuknak megfelelő lyukakba helyezni. Ezt úgy érték el, hogy a formákra erősített rúdba beleakasztották az emelővillát, majd nagy precizitással a lyuk felé pozicionálták és elhelyezték a kirakó darabokat. A harmadik feladat egy szinte könnyűnek hangzó deszka átemelés volt. Három deszkát kellett tekebábuk közül tekebábuk közé emelni, úgy, hogy a deszkák is tele voltak könnyen boruló tárgyakkal. A versenyzők választhattak, hogy egyesével vagy egyszerre emelik át őket. Természetesen szinte mindenki a hármas emelés mellett döntött.

A sport sem maradhatott el

Az agytorna után levezetésképpen két sportág következett. Először kosárlabdát fogtak a targoncák, majd pedig lengőtekéztek. A kosárlabdát egy olimpiai ötkarikát szimbolizáló abroncsinstalláció közepébe kellett helyezni, itt a nehezítés az volt, hogy mindenki csak egyszer próbálkozhatott, tehát ha a labda elhagyta a földet és leesett, akkor nem vehették fel újra. A kirakós mellett ez volt az egyik legmegosztóbb feladat, az emelővillával volt, aki a labda alá próbált nyúlni és akadt, aki a villák közé próbálta szorítani azt (utóbbi tűnt sikeresebbnek).

Sokakat vonzott a rendhagyó verseny

A versenyre 30 cégtől 36 versenyző érkezett, közülük 3 női sofőr is volt. A rendhagyó verseny nem csak a térségi targoncásokat vonzotta. Volt, aki Győrből, Gyöngyösről, Székesfehérvárról, Bicskéről, vagy éppen Debrecenből érkezett.

 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában