Kék hírek, bulvár

2009.10.01. 08:32

Halálos baleset! Csak a fiú élte túl a frontális ütközést

A tragédiát okozó őzt az úttól húsz méterre találták meg a helyszínelők.

M. A. /Sz. A.

Az 52 éves csolnoki férfi 31 éves fiával Esztergom irányába haladt csütörtökön hajnalban. A 117-es úton egy őz ugrott ki eléjük. A sofőr félrerántotta a kormányt, de nem tudta elkerülni a balesetet. Az állatnak és a vele szemközti sávban haladó másik személyautónak is nekiütközött. A másik autóban egy 53 éves nyergesújfalui férfi utazott.

Mindkét sofőr életét vesztette a balesetben, a csolnoki férfi fia kulcscsonttörésse megúszta a balesetet. Léber Gabriella, a megyei rendőr-főkapitányság sajtóreferense elmondta: az őzt a rendőrök az úttól húsz méterre találták meg, a sérült vad, amikor meg akarták közelíteni, felugrott és elszaladt. Most vadászok segítségével keresik.

Kiss Miklós, a Micra ATI Autósiskola vezetője egyszerre az oktató és a vadász szemével is látja az esetet.

– Nagyon kényes a téma. Sok helyen vannak vadveszélyt jelző táblák, de ennek ellenére előfordulnak balesetek. Vadászként tudom, hogy hazánkban túlszaporodtak a nagyvadak, vagyis egyre gyakrabban kell számítanunk arra, hogy szarvas, őz vagy vaddisznó lép ki elénk. Ráadásul most éppen szarvasbőgés időszaka van, amikor a bikák sokkal figyelmetlenebbek – mondta Kiss Miklós. Oktatóként, vezetőként vallja, csak úgy lehet megelőzni az ilyen eseteket , ha lassan megyünk. Az oktató például, ha Székesfehérvárról Tatabánya felé megy sötétben, soha nem megy a megengedett 90 km/h-val.

– Szarvasbőgéskor, erdős, hegyes területen öngyilkosság a kilencven. Nem szabad annyival menni. Ha egy állatot meglátunk, számítsunk többre is. A szarvasok ugyanis vadász nyelven rudliban, vagyis csoportosan járnak. Igaz, éppen egyik oktató kollégámmal fordult elő, hogy szarvast látva megállt, mire a másik állat nekirohant a kocsijának – emlékezett Kiss Miklós.

A csütörtök reggeli balesetről azt mondta, a szerencsétlenül járt autós a pánikhelyzetben rosszul döntött.
– Mindig a lehető legkisebb veszélyt kell választani. A frontális ütközés a létező legveszélyesebb, hiszen a sebességek összeadódnak, így kicsi a túlélés esélye. Fékezve az árok felé kell elrántani a kormányt, de a frontális ütközésnél még az is jobb, ha az ember elüti az állatot – magyarázta.

Megkérdeztük azt is, mennyire tartja  hatásosnak a dudálást, vagy a vadsípokat, amelyeket a motorháztetőre vagy a rendszámtábla mellé lehet szerelni. Kiss Miklós vadsípot nem használ. Nem tudja ugyanis, hogy tudományosan bizonyított-e a hatása. A dudálást nem tartja megfelelő módszernek, hiszen ha mindenki dudál, azt megszokja az állat, és hosszabb úton nem is lehet ez a megoldás.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!