2020.06.24. 15:00
Most nem jó ötlet a kínai Banggoodtól, Gearbesttől rendelni
Fortyog az elégedetlenség a hazai fórumokon: az évek alatt bevált, korrekten szállító, olcsó kínai webáruházak összezavarodtak. Ezt a vevők pénze bánja.
Forrás: Shutterstock
Nem csak a címben megnevezett kínai portálokkal van baj, de az említett két oldal eddig közismerten megbízható eladónak számított. Megszokta a hazai vevő, hogy ha türelemmel kivárja a nem csekély, ellenben ingyenes szállítás idejét (30 nap EU-s beszerzés esetén, vagy 60 nap Kína, Hong Kong, EU-n kívüli beszerzésnél), a kínai weboldalakról féláron, néha negyedáron beszerezheti a holmikat.
Nem csak a PayPal, hanem a webáruházak, online piacterek saját jótállási rendszerei is jól működtek, törött, vagy elveszett árukat vita és huzakodás nélkül újra postáztak, vagy visszautalták a pénzt.
Ennek a jó világnak vége szakadt: rendelni lehet, de az áru ritkán jön meg.
Elég rápillantani a hazai fórumokra, dől a panasz a megrendelt, de meg nem érkező termékek miatt. A vásárlók többsége nagy megértéssel kezelte a járvány miatt megnehezedett viszonyokat, de azt már nehezen tudják indulatok nélkül kezelni, hogy
még csak nem is válaszolnak, hogy mi van a 3-4 hónapja átutalt pénzükkel.
Fehér holló az elégedett vevő, sorjáznak a panaszok
„Már lassan egy hete nem válaszol a küldő a resend igényemre, de 5 napja írtam a banggood contactra is, de semmi válasz egyiktől sem.”
„A porszívó „kártérítési ügyem”. Június 3-an kaptam email-t, hogy „Could you please offer your email adress of PP account?„ Ó, Elküldtem az email címet rögtön. Kaptam egy újabb emailt, hogy figyeljem a PP számlát, 48-72 óra múlva ott kell, hogy legyen a visszatérítés! Meddig várjak? Mert ma még nincs rajta a számlán.”
„(…) a márciusi rendelésem nem jött meg azóta sem. Shipped, de nem jött meg. Írtam egy hete, hogy küldjék újra, vagy fizessék vissza a pénzemet 3 hónap után, de semmi válasz...”
„(márciusban) rendelt eu priority szállítású tabletem áll. Hónapok óta levelezek velük, mindig a türelmemet kérik.”
„(…) hátizsákot rendeltünk a Banggoodról. 3 hónapja nem jött meg a csomagja és kapott egy levelet, hogy készlet hiány miatt nem tudják neki küldeni. Ahhoz kellett nekik 3 hónap, hogy rájöjjenek, hogy az adott hátizsákból nincs nekik készleten? Értem, hogy covid meg minden, de na.”
„(...) vettem két cuccot...de fel sem adták még...vicc...persze a „bolt” nem is válaszol az üzenetekre...vicc, mennyire lecsúszott a GB...régen még jó volt...most *******”
Ez már nem járvány, hanem káosz
Hiteltelen egyszerűen a vírushelyzetre kenni a mostani ügyintézést.
Mert igen, sajnos megint fellángolt a vírus Pekingben, de a Kínából érkező áruk döntő többsége (állítólag 98 százaléka) nem Pekingen át jön, s az idézett panaszok többsége kifejezetten EU-raktárakból rendelt holmikat hiányol.
Ráadásul túl gyakran nem válaszolnak a reklamáló levelekre, amíg a PayPalnál be nem panaszolja az eladót a vásárló. Akkor viszont szinte rögtön érkezik a – minden bizonnyal – automata üzenet, amelyik a helyi postánknál való, tökéletesen fölösleges érdeklődést ajánlja figyelmébe és szíves türelmét kéri.
Mindeközben a hirdetések változatlanul dőlnek tovább, s a felhasználó lehangoltan láthatja, hogy a Google, a Facebook, az Instagram oldalain
reklámozzák ugyanazon értékesítőktől ugyanazokat a termékeket, amiket ő kifizetett, de nem kapott meg.
Félő, hogy az évek alatt felépített megbízható eladó képét hasonlóképpen csak évek alatt lehet majd újraépíteni. Jelenleg egy megrendelés sorsa leginkább egy rulettasztal esélyeihez hasonlít.
Borítóképünk illusztráció