2024.09.06. 16:14
Interaktív fotók: ennyit változott a tatai állomás több mint 80 év alatt
A tatai vasútállomás rengeteg utazás kiindulópontja a mai napig, a Győr-Budapest szakasz központjában álló állomás sok viszontagságot megélt a majd 150 éves élete során. Akkor és most sorozatunkban most megmutatjuk, mennyit változott Tata vasúti központja és környezete több mint 80 év alatt.
Akkor és most sorozatunkban egy-egy interakítv fotóval mutatjuk meg Komárom-Esztergom vármegye ismert helyszíneit, épületeit. A képek mellé pedig rövid helytörténeti áttekintést is adunk. Ezúttal egy olyan tatai helyszínt mutatunk meg, amely rengeteg kaland kiinduló pontja lehetett.
Akkor és most: hány különbség van a két kép között?
A kép közepén látható csúszkát mozgatva lehet megkeresni a különbségeket a most és az 1943-ban készült fotók között:
Az 1943-ban készült fotó, eredetileg egy képeslapon szerepelt, amely ma a Zempléni Múzeum gyűjteményében található.
Ahogyan azt a Magyary-terv hivatalos oldalán olvasható, a tatai vasútállomás amely egykor a Tata-Tóvároskert nevet viselte, a város központi vasútállomása, amelyet a Magyar Államvasutak (MÁV) üzemeltet. A település másik vasúti megállója Tóvároskert, amely 3 kilométerre található. Tatán 1884. július 15-én indult meg a vasúti forgalom, ekkor adták át a Kelenföld és Újszőny (ma Komárom) közötti 92 kilométer hosszú vasútvonalat. E vonal, a korábban elkészült szakaszokkal együtt, lehetővé tette a Budapest és Bécs közötti vasúti összeköttetést a Duna jobb partján. A felvételi épület átadására a MÁV 1883-as tervezési sorozata keretében került sor.
Akkor és most sorozatunk további részei:
Képes történelem podcast-sorozatunk is kihagyhatatlan!