Közlekedés

2024.07.03. 17:20

Nyáron sem áll le a munka az M1-es autópályán, több szakaszon is lesz felújítás

Nyáron is zajlik a munka M1-es autópályán, igaz augusztusban egy helyszín kivételével szünetelni fog a kivitelezés. A tapasztalatok szerint a külföldi vendégmunkások miatt két-háromszorosára nőhet a személyautó-forgalom a sztrádán.

Walczer Patrik

Az autópályák, autóutak folyamatos karbantartása a gyorsforgalmi úthálózatot kezelő MKIF Zrt.-nek az egyik legfontosabb feladata. Szimicsku László, a vállalat kommunikációs igazgatója elmondta, hogy az M1-es autópályán augusztus kivételével folyamatos a munkavégzés. A 2023-as év tapasztalatai nyomán augusztus és szeptember 8. között a nagy forgalom miatt aszfaltozási munkák egyáltalán nem lesznek az M1-esen. Kivételt csak a 166-169. kilométerszelvények közötti szakasz jelenti, ahol kiépített forgalomterelés mellett kicserélik a Bányatavi híd dilatációit és a szükséges burkolatfelújítást is elvégzik.

Nyáron is zajlik a munka M1-es autópályán, igaz augusztusban egy helyszín kivételével szünetelni fog a kivitelezés. A tapasztalatok szerint a külföldi vendégmunkások miatt két-háromszorosára nőhet a személyautó-forgalom a sztrádán.
Az M1-es autópálya több szakaszán is számíthatunk munkavégzésre a nyár folyamán.
Fotó: Dallos István / Forrás: 24 Óra

Július 3-30. között az említett szakaszon Budapest felé a belső sávban zajlik a munkavégzés. Július 18-ig az országhatár felé tartó szakaszon, a 132. és 141. kilométerszelvények között a külső sávot újítják fel, míg július 23. és augusztus 4. között a Budapest felé tartó oldalon a 60-65. kilométerszelvények között előbb a külső és a leállósáv, majd ezt követően a belső sáv újul meg.

Az M1 autópálya csomóponti ágain augusztus 4-től fognak leállni a munkákkal, a szünet szeptember 9-ig tart. A tavalyi év után idén már a csomópontok, illetve azok le- és felhajtóágai is több helyen megújulnak. Sokan nem tudják, hogy az 1237 kilométernyi főpálya mellett, az országszerte található 167 darab pihenőkben is vannak utak, illetve nagyjából 140 csomópontot is kezel a társaság. A pihenőkben és a csomópontokban, az 1237 kilométeren felül további mintegy 400-450 kilométer hosszú út található.

Csomópontokat érintő munkálatok 2024 nyarán

  • 2024.06.24. – 06.29. M1 10409-es ág, Tatai csp., jobb felhajtó, teljes zárás
  • 2024.06.29. – 07.05. M1 10479-es ág, Győr Kelet csp., bal felhajtó, sávzárások,
  • 2024.07.06. – 07.07. M1 10481-es ág, Győr Kelt csp., M1-M19 csp., jobb lehajtó, teljes zárás,
  • 2024.07.08. – 07.12. M1 10491-es ág, Győr Iparter., jobb felhajtó, teljes zárás,
  • 2024.07.12. – 07.12. M1 10492-es ág, Győr Iparter., bal lehajtó, sávzárás,
  • 2024.07.13. – 07.17. M1 10504-es ág, Győr, 85 sz. főúti csp., jobb lehajtó, teljes zár,
  • 2024.07.22. – 07.26. M1 10506-os ág, Győr, 85 sz. főúti csp., bal lehajtó, teljes zár,
  • 2024.07.27. – 07.28. M1 10406-os ág, Remeteségi pih., teljes zár,
  • 2024.07.29. – 08.01. M1 10496-os ág, Arrabona pih., bal lehajtó, sávzárás.

Szimicsku László elmondta: az Országos Közúti Adatbank utolsó elérhető, 2022-es hivatalos adatai szerint vármegyénkben egy átlagos napon mintegy 51 ezer jármű használta az M1-est, ebből mintegy 10 ezer darab nyerges vontató volt. A Budapesthez közeli agglomerációs részen az átlagos napi járműszám 82 ezer volt.

A külföldi vendégmunkások hatása augusztusban és szeptember első felében szokott növekedni jelentősen. Amikor ők megindulnak, a járműforgalom személyautók esetében a két-háromszorosa is lehet egy átlagos naphoz képest. Egyébként a gyakorlati tapasztalatok szerint 2022-hez képest nagyjából 5-10 százalékkal nőhetett a forgalom 2023-ban a sztrádán.

Jövőre kezdődhet az M1 bővítése

A magyarepitok.hu a napokban számolt be arról, hogy az MKIF Zrt. a gyorsforgalmi utakon zajló szintrehozási munkálatok befejezését követően kezd neki hazai sztrádák bővítésének. Az M1-es autópálya esetében 2025 szeptemberében kezdődnek a munkálatok. Az első ütem az M0-s és az Ács térségében lévő Concó pihenőhely közötti szakaszt érinti, vagyis elsőként ezen a részen végzik el a bővítést. A cikk szerint kétszer három sávon közlekedhetünk majd ezen a szakaszon, plusz egy-egy intelligens leállósáv (ITS) is létesül, amit különleges esetekben kinyitnak a forgalom előtt. A munkának várhatóan a 3.-4. évében elindul az M7-es bővítése, valamint a M200-as autót építése is megindul Komáromtól Székesfehérvár irányába.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában