Útfelújítási program

2024.06.07. 09:47

Ez várható az M1-esen az idén: legalább 350 ezer négyzetméternyi burkolatot cserélnek újra

Az utóbbi időben több sávelzárással is találkozhattak az autósok az M1-es autópályán. Az ezeket szükségessé tevő útfelújítások egy átfogó koncepció részei. Az MKIF Zrt. egységes műszaki szintre hozza ugyanis a magyar államtól 2022. szeptember 1-én üzemeltetésre, fenntartásra, fejlesztésre átvett gyorsforgalmi utakat. Három év alatt több mint félezer kilométer újul meg. Itt vannak a részletek, mi történt eddig, és mi várható még 2024-ben az M1-esen.

Kemma.hu

Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítási programjának részeként az M1-es autópályán is rendre találkozhatnak sávelzárással, sáváthúzással az autósok. A Magyar Építők utánajárt, és képekkel mutatta be, mi történt eddig, és mire számíthatunk. Mint írták, 2024 májusáig az idén több mint 100 kilométer hosszúságban, 870 ezer négyzetméteren cserélte az általa kezelt utakon a tönkrement burkolatot új aszfaltra a MKIF Zrt.

Az összefoglalásból kiderül, hogy az M1-es autópálya szintrehozása elsősorban 2023-ban volt fókuszban, ám, ha kisebb mértékben is, de az idén tavasszal is folytak itt munkák. Dolgoztak Bábolna és Bőny között 7 kilométeren, Bicske és Óbarok között 0,9 kilométeren, továbbá Tata, Kisigmánd és Győr térségében kisebb szakaszokon is.

És hogy még mire számíthatunk 2024-ben? A Magyar Építők összefoglalásából kiderül, hogy az M1-esen az idén a tervek szerint legalább 350 ezer négyzetméter tönkrement burkolatot cserél az MKIF új aszfaltra, ha szükséges, akkor több rétegben is. Az MKIF Zrt. tavalyhoz hasonlóan idén is úgy szervezi a munkákat, hogy a nagyobb tranzitforgalom idején, augusztusban ne legyenek előre tervezett munkálatok az M1-esen.

Az idei szintrehozási munkálatok már a pihenők útjait és a csomópontok le és felhajtó ágait is érinthetik, emiatt helyenként számítani lehet pihenők és csomópontok időszakos zárására is. A hetente újonnan induló munkákról a cég az ÚTINFORM-on, saját honlapján és Facebook-oldalán keresztül minden héten előre és időben tájékoztatja az utazókat.

Az MKIF Zrt. ütemterve
2024-ben összesen 9 gyorsforgalmi úton lesz szintrehozás, az M1-es, M3-as, M7-es, M30-as és M35-ös mellett az M4-es, M8-as, M15-ös és M70-es különböző szakaszain is dolgoznak majd. A beavatkozások egy átfogó program keretében zajlanak, amely Magyarország eddigi legnagyobb gyorsforgalmi útfelújításaként tavaly kezdődött. Az úgynevezett „szintrehozásban”, a 2023. és 2025. közötti három évben 538 kilométer érintett. A szintrehozás egy - az MKIF Zrt. magyar állammal kötött koncessziós szerződésébe is belefoglalt - hosszabb távú stratégiai cél mentén történik. Összességében, az MKIF Zrt. által 2022-ben átvett 1237 kilométernyi gyorsforgalmi út 43%-nál kell valamilyen munkálatot végezni az egységes szint érdekében. A szintrehozás első évében, 2023-ban 3,6 millió négyzetméteren cserélték ki a régi, elhasznált burkolatot, amihez félmillió tonna aszfaltot használtak fel. Ezzel a teljes főpálya 19 százaléka újult meg az elmúlt évben, emellett 106 híd és felüljáró is. Idén várhatóan a főpálya újabb ötöde kap új aszfaltot, mintegy 3,9 millió négyzetméteren. Ezzel együtt további 110 hidat és felüljárót is felújíthatnak 2024-ben.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában