Téves tranzakciók

1 órája

Rendeződött az újabb Apple-ügy, nem érte kár az ügyfeleket

A bankok, a Magyar Bankszövetség és az MNB gyors erőfeszítései nyomán sikerült megnyugtató módon elszámolni az ügyfeleknek duplán jelzett - ám a valóságban le nem vont - tranzakciókat, amely az Apple alkalmazásboltjának zavara miatt állt elő. A cég magyarországi ügyfeleit nem érte kár, ha valaki mégis eltérést talál bankszámláján, célszerű azt jelezni bankjának – hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A Magyar Bankszövetség megerősítette: szektorszinten megtörtént az Apple alkalmazásbolt hibás előfizetési tételeinek korrekciója, és egyedi ügyfélbejelentések sem voltak szükségesek a rendezéshez.

MW

Illusztráció

Forrás: AFP

Fotó: Jakub Porzycki

Szeptember 30-án az Apple alkalmazásboltja ismételten zárolt (befoglalt) olyan tételeket az ügyfelek bankszámláin, amelyek kapcsán az ügyfelek eredetileg korábban kezdeményeztek - különböző előfizetésekhez kapcsolódó - tranzakciókat, ám azok terheit ténylegesen még nem vonták le. 

A korábban beragadt, illetve a megismételt foglalásokról számos ügyfél külön-külön értesítést kapott bankjától. Így azt hihették, hogy egyetlen tranzakció alapján duplán vontak le tőlük összegeket, pedig valójában egyáltalán nem történt pénzügyi teljesítés

– ismertette az MNB.

Hozzátették, hogy az Apple Store szeptember 30-i éjszakai technikai hibája miatt keletkezett probléma több százezer hazai banki tranzakciót érintett, ám a magyar bankok - az MNB-vel szoros együttműködésben - a nyári Apple technológiai hiba esetének tapasztalatait is beépítve gyorsan tudtak fellépni, és intézkedni arról, hogy a tényleges terhelés csak egyszer történjen meg mindenki számláján.

A jegybank tájékoztatása szerint 

az Apple-tól kapott digitális adatok alapján a hazai hitelintézetek október 3-ig elszámolták és rendezték az ügyfelek megbízásait. Ennek köszönhetően minden magyarországi ügyféltől ténylegesen csak egyszer vonták le a kezdeményezett tranzakciók költségeit.

 Az érintett ügyfelek számlatörténetükben digitálisan (mobil- vagy internetbankjukban), illetve telefonon vagy személyesen tudják ezt ellenőrizni. Ha esetleg mégis eltérést tapasztalnának, azt célszerű jelezni bankjukban.

Az Apple hibája Magyarország mellett még 20 állam ügyfeleit érintette.

A Magyar Bankszövetség hétfőn azt közölte: 

az Apple hiba a magyar bankok ügyfeleit több mint 440 ezer téves tranzakcióval érintette. A bankszektor anélkül, hogy az érintett ügyfelektől egyedi panaszbejelentést kért volna, azonnal nagy erőket mozgósított - szoros együttműködésben a Magyar Nemzeti Bank és a kártyatársaságok szakértőivel -, hogy ügyfelei felé kizárólag csak az Apple alkalmazásbolttal fennálló szerződésük szerinti, jogos havi előfizetési tételek kerüljenek levonásra, beterhelésre

– írták.

A bankszövetség bízik benne, hogy a területileg illetékes és nemzetközi hatóságok, szervek a júniusi és a mostani hibásan kezdeményezett tranzakciókhoz kapcsolódóan hatékonyan elő fogják segíteni a szolgáltatói szakmai tanulságok levonását, hasonló jövőbeni esetek megelőzését - írta közleményében a Magyar Bankszövetség.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában