Fejlesztés

3 órája

Az M1-es autópálya bővítése idén ősszel elkezdődhet: előkészületi munkák várnak a sztrádára

Az előkészítő munkákat már idén ősszel elkezdik az ország legforgalmasabb sztrádáján. Az M1-es autópálya bővítése nyolc fejlesztési szakaszban ütemezve készülhet el, egészen 2029-ig.

Kemma.hu

Mint arról korábban beszámoltunk, tavaly júniusban Lázár János miniszter bejelentette, hogy 2025-ben elkezdődik az M1-es autópálya bővítése. A fejlesztés során kétszer három sávosra bővítik a szakaszt. A beruházás összege meghaladja majd a 700 milliárd forintot és minden idők legnagyobb és legfontosabb magyar infrastruktúra fejlesztése lesz.

Az M1-es autópálya bővítése már idén ősszel elkezdődhet
Az M1-es autópálya bővítése már idén ősszel elkezdődhet
Forrás: Mediaworks Archívum/Havran Zoltán

Az M1-es autópálya bővítése nem várt fordulattal kezdődik

Akkor arról írtunk, hogy az építési munkálatok várhatóan 2025 őszével fognak elkezdődni, de úgy tűnik, hogy az előkészületi munkálatok már idén ősszel kezdetét veszik az ország egyik legforgalmasabb sztrádáján. Németh Tamás a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója, a Magyar Építőknek adott interjújában elmondta, az M1-esen olyan munkálatokat is el kellett végezni, amelyeket nem láttak előre, mivel az előzetes vizsgálatok alapján feltételezték, hogy a pálya kibírja a bővítésig - számolt be róla a kisalföld.hu.

Ezek a munkálatok kezdődnek meg idén ősztől

  • Védett növények áttelepítése: Idén ősszel többek közt áttelepítik azokat a védett növényeket, amelyek a későbbi munkálatokkal érintett területeken nőnek. A vegetációs időszak miatt erre csak most van lehetőség.
  • Valamint a zöld munkálatokat, bozótosok cserjések kivágását is elvégzik,
  • a kivágott fákkal azonos mennyiségű új csemetét telepítenek majd az erre kijelölt helyekre.
  • Közművek feltérképezése: Ellenőrizni kell, hogy a közművek ott futnak e, ahol a nyilvántartásban szerepelnek. 
  • Régészeti feltárások
  • Próbacölöpözés

Az M1-es autópályának kijár már a plusz sáv

Június elején Kertesi Tamás, a munkálatokat végző Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF Zrt.) műszaki vezérigazgató-helyettese a Magyar Építőknek adott interjújában elmondta:

Az M1-es Győrig tartó szakaszán mindkét irányban három forgalmi sávot építenek ki valamint egy negyedik ITS is, vagyis digitális forgalmi táblákkal, a központból megnyitható teljes értékű leállósáv lesz. Ha tehát egy dugó vagy valami egyéb forgalmi helyzet úgy kívánja, négy sávot lehet majd használni.

Rengeteg baleset nehezíti az autópályán a közlekedést

Mondhatni már napi szinten érkeznek már hírek arról, hogy baleset történt az M1-es autópályán. Legtöbbször utoléréses balesetről van szó, de az utóbbi időben az emberéletet követelt baleset is egyre többször fordult elő. Nemrégiben például egy motoros és egy kisteherautó ütközött össze a sztrádán, Tatabánya térségében, amely során a motoros életét már a mentősök azonnali kiérkezése sem tudta megmenteni.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában