Tömegközlekedés

2024.06.22. 07:37

Többen járnak busszal, amióta „ingyenes” a bérlet? A Volántól megtudtuk, bevált-e a terv!

Februárban vezették be Tatán az „ingyenes” buszbérletet a helyi járatokon. A város vezetői azt remélték, hogy ettől többen választják majd a tömegközlekedést az autó helyett. A Volántól most megtudtuk, hogy bevált-e a terv.

Goletz-DeáK Viktória

1800 forintba kerül az éves buszbérlet a tataiaknak, illetve a kistérségben élőknek. De ennyit kell fizetnie annak is a helyi tömegközlekedés használatáért, aki igazolni tudja, hogy Tatán dolgozik. A februárban bevezetett „ingyenes”, vagyis jelképes összegű buszbérlet sikeréről 5 hónap távlatából kérdeztük a Volánbuszt Zrt.-t.

Februárban vezették be az "ingyenes" tatai buszbérletet a helyi járatokon. A város vezetői azt remélték, hogy ettől majd többen választják a tömegközlekedést az autó helyett. A Volántól most megtudtuk, hogy bevált-e a tervük.
Többen használják Tatán a tömegközlekedést a jelképes bérlet bevezetése óta 
Fotó: Viszló Balázs / Forrás: 24 Óra

A társaságtól megtudtuk, hogy az utasszám mintegy ötödével nőtt az előző évhez képest. 

Többen járnak tömegközlekedéssel 

– 2024 első öt hónapjában mintegy 371 ezer utazás történt Tatán helyi, illetve helyi dolgozói bérlettel, ez 120,7 százalékkal több mint a 2023 azonos időszakában mért szám. Az új bérlet, a kedvezményes utazási lehetőség bevezetésével kapcsolatban nem érkezett társaságunkhoz utasészrevétel – válaszolta megkeresésünkre a Volánbusz Zrt. 

Rigó Balázs, Tata alpolgármestere a Kemma.hu kérdésére elmondta, hogy a Volánbusz Zrt-től a legutóbbi, áprilisban megtartott utasszámlálásra vonatkozóan kapott kimutatás alapján a tavalyi mérésekhez viszonyítva egyértelműen nőtt az utasok száma. 

– Az is pozitív változás, hogy ezzel párhuzamosan csökkent a kihasználatlan járatok száma is. Mint ahogy az is, hogy kevesebb volt az olyan eset, amikor a város külső részeire közlekedő járatokon egyáltalán nem volt le-, vagy felszálló utas. Összességében tehát az látszik, hogy nőtt a helyi tömegközlekedés kihasználtsága, de úgy látjuk, hogy szükségesek a további utasszámlások, valamint a későbbiekben a menetrend módosításának végiggondolása is, természetesen az utazóközönség ismételt megkérdezésével – összegezte a tapasztalataikat az alpolgármester.

Jöhetnek a zöld buszok? 

Rigó Balázs a Zöld Busz Programról is beszélt a Kemma.hu-nak 

– Hat teljes mértékben elektromos busz érkezhet Tatára 100 százalékos állami támogatás keretében. A buszok beszerzésének és a szükséges infrastruktúra kiépítésének költsége összesen 1,3 milliárd forint. Természetesen nagyon örülönk ennek a lehetőségnek, nemcsak azért, mert mintegy 260 tonnával csökkenhet ezáltal a szén-dioxid kibocsátás a városban, de jelentősen javul az utasok komfortérzete is, így reményeink szerint növekedhet az utasszám is. Ezeken a teljesen új buszokon ugyanis korszerű fűtés-szellőzés-klimatizálás,  audiovizuális utastájékoztató rendszer, teljes akadálymentesség és kamerarendszer lesz biztosított. Emellett még a városi zajhatás is csökken – sorolta az előnyöket az alpolgármester, aki kitért arra is, hogy a pályázat megvalósításához szükséges az önkormányzat támogató nyilatkozata, amelynek elfogadásához komoly körültekintésre van szükség. 

– A támogató nyilatkozatban lévő egyes kikötések már a következő évekre vonatkozó gazdasági következményekkel járnak. Ezért a Közlekedési Munkacsoport és a Pénzügyi, Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság ülését követően arra a döntésre jutottunk, hogy egyeztető tárgyalásra hívjuk az októberben megalakuló képviselő-testületbe mandátumot nyert jelölőszervezetek képviselőit, még azelőtt, hogy a képviselő-testület jóváhagyná a pályázathoz nélkülözhetetlen nyilatkozatot – tette hozzá. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában