2022.04.05. 14:00
A vasúti tragédia, ami az egész megyét megrázta: füzitői focistákat ütött el a vonat
A mindszenti tragédia 2022-ben már nem az első vasúti baleset, amely emberéleteket követelt. Komárom-Esztergom megyét az ötvenes években is megrázta egy hasonló baleset.
A mindszenti tragédiához hasonló rázta meg az almásfüzitői futballt 1958-ban. A korabeli fotón egy régi ASC-csapat látható.
Forrás: MTI/Almásfüzitői Sport Club/ Kemma montázs
Mint arról beszámoltunk, 5 ember meghalt, több mint 10 megsérült április 5-én reggel a Mindszent közelében történt vonatbalesetben. Egy kisteherautó hajtott a Szentesről Hódmezővásárhelyre tartó motorvonat elé a település belterületén, a Déli utcai vasúti átjáróban. A vonaton 22 utas volt.
A vonat az ütközés erejétől kisiklott és felborult, és 60 méterre az ütközés helyszínétől csúszott az árokba. A kisteherautó – amelyben heten utaztak – megpördült, két villanyoszlopot kidöntött, és végül mintegy 20 méterre a kereszteződéstől állt meg. A balesetben öten a helyszínen életüket vesztették, és több mint tíz ember megsérült. A helyszínre 10 mentőautó és egy mentőhelikopter érkezett. A friss hírek szerint a kisteherautóban ülők dolgozni mentek éppen.
Komárom-Esztergom megyét is rázta már meg hasonló tragédia
Szűkebb hazánk egyik legsúlyosabb vonatbalesete 1958. november 26-án történt. A szomorú napon – ahogyan arról a Dolgozók Lapja beszámolt – az Almásfüzitő-Timföldgyári sportkör ifi és a felnőtt labdarúgói Csolnokra, illetve Annavölgyre indultak játszani. Huszonheten utaztak egy személyszállításra alkalmas teherautón, ami délelőtt 10 óra körül hatalmas ködben tért le a Tát-Kertvárosi bekötőútra, amely a Dorog–Komáromi vasútvonalat keresztezi.
Nem volt sorompó a ködös útszakaszon
A kereszteződésnél nem volt sorompó. Itt történt meg a baleset: a síneken áthaladó teherautó hátulját elkapta egy arra haladó tehervonat mozdonya. Az ütközés következtében a jármű lezuhant a töltésről.
Sándor Imre 30 éves hegesztő, a megyei I. osztályú labdarúgó bajnokságban szereplő timföldgyári csapat tartalékkapusa a helyszínen, a 23 éves Vass Károly, gárda balfedezete pedig a kórházban halt bele sérüléseibe. A gyár vezetősége még Babits Antalt, a neves agysebészt is lehozatta Dorogra, hogy a fiatalember életét megmentse, de sikertelenül. A balesetben öten súlyosan, tizenhárman könnyebben megsebesültek. A többieket a helyszínen elsősegélyben részesítették. A sebesültek kórházba szállítása egy arra járó „fakarusz” autóbusz segítségével történt. A vezető ugyanis, látván a balesetet, saját utasait leszállítva, a sebesülteket azonnal a dorogi, illetve az esztergomi kórházba szállította.
A baleset halálos áldozatait nagy részvét mellett temették el: Sándor Imrét a komáromi temetőben, Vass Károlyt pedig Szőnyben. Mindkét szertartáson Fülöp János, az Almásfüzitői Timföldgyár üzemi bizottságának elnöke tartotta a búcsúztatót. A gyászszertartáson nemcsak a gyár dolgozói, a labdarúgást szerető közönség vett részt, hanem a csapattal játszó sportkörök is.
Nem a mindszenti 2022 első vasúti tragédiája
Az év elején beszámoltunk arról a szörnyű balesetről is, amely január 1-jén történt Tapolcán, ahol egy autó ütközött vonattal, és a kocsi öt utasából négy fiatal halt meg. 2020-ban hazánkban összesen 62 vasúti átjárós baleset következett be, 2021-ben pedig ennél 24-gyel több, összesen 86 eset történt. Ezek közül 16 követelt emberéletet, 15 esetben súlyos, 14 esetben könnyű sérülést szenvedtek az érintettek, a többi alkalommal mindössze anyagi kár keletkezett.
Szűkebb hazánkban egy
Komárom-Esztergom megyében tavaly mindössze egyetlen, súlyos sérüléssel járó eset történt: tavaly májusban Nagyigmánd-Bábolna és Kisbér állomások között a fénysorompó tilos jelzése ellenére a sínekre hajtott egy személyautó, mely összeütközött a személyvonattal.