2021.02.16. 11:08
Bejelentés: 2022-ben akadálymentes lesz a tatabányai vasútállomás
Kedden sajtótájékoztatón jelentették be a legújabb fejleményeket a tatabányai vasútállomás felújításával kapcsolatban, kitérve az akadálymentesítés kérdésére.
Kedden sajtótájékoztatón jelentették be a legújabb fejleményeket a tatabányai vasútállomás felújításával kapcsolatban, kitérve az akadálymentesítés kérdésére.
Forrás: 24 Óra
Fotó: S. G.
A tatabányai városházán tartott kedd délelőtt sajtótájékoztatót Bencsik János, a Tatai-medence kiemelt járműipari térség összehangolt fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztosa, Szücsné Posztovics Ilona Tatabánya polgármestere, valamint a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, Nyiszter Tamás, és Flachner Szilvia a vasúttársaság vezető tervezője a tatabányai vasútállomással kapcsolatban. Mint elhangzott, a tervek szerint 2022-ben akadálymentes lesz az állomás, majd ezt követően dolgoznak a teljes felújításán.
A lifteket a város veszi majd meg, de a kiépítés a MÁV feladata lesz, és várhatóan 2025-re készül el az egész átépítés, de ehhez még kormányzati segítségre is számítanak.
A térség országgyűlési képviselője decemberben jelentette be, kezdeményezésére a kormány 1 milliárd 16 millió forint költségvetési támogatásról döntött a vasútállomás felújításának, akadálymentesítésének, valamint Dózsakertet és Újvárost összekötő gyalogos felüljáró megépítésének előkészítésére és a kiviteli tervek elkészítésére. Mint akkor hozzátette: az előkészítéssel és tervezéssel kapcsolatos feladatokat Tatabánya önkormányzata és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. bevonásával a Magyar Államvasutak Zrt. végzi.
Januárban már arról számolt be Bencsik János, hogy Homolya Róbert MÁV elnök-vezérigazgatóval, majd Kupai Sándor fejlesztési és beruházási főigazgatóval is górcső alá vették a vasútállomást érintő beruházás előkészületeit. Várhatóan február elejére áll össze a tervezési program, amelyet már az önkormányzat vezetőivel és a városháza szakembereivel is lehet egyeztetni. Ugyancsak akkorra ígérte a MÁV vezetése – az önkormányzattal való együttműködés keretében – annak érdemi vizsgálatát, hogy az új vasútállomás megépültéig van-e szabványos lehetőség a peronok ideiglenes akadálymentesítésére.
Ahogy a Wikipédián olvasható, a város mai értelemben vett területén 1884-ben indult meg a vasúti forgalom, amikor megnyitották a Kelenföld és Újszőny (ma Komárom) közötti vasútvonalat. Az akkor még önálló Felsőgallának és Bánhidának volt megállóhelye a vonalon, utóbbi a mostani központi állomás helyén állt. A mai, bevásárlócsarnokként is működő állomásépületet 1988-ban adták át, a peronokra vezető gyalogos felüljáró két évvel később készült el.
További részletek hamarosan.