2022.03.10. 12:01
Újabb lépést tettek a tatabányai, a környei és a tatai elkerülőutak érdekében
Készülhetnek a tervek a Tatai-medence belső úthálózatának fejlesztésére, írta Facebook-oldalán Bencsik János országgyűlési képviselő.
Forrás: Facebook/Bencsik János
A Tatai-medence településein élők régóta várják azoknak az elkerülőutak építését, amelyről a képviselő egyeztetett március 8-án. A tatabányai belső elkerülő út és a tatai nyugati elkerülőút nyomvonalának kijelölése és a tervezés elkezdése érdekében az Innovációs és Technológiai Minisztériummal (ITM), a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel (NIF Zrt.), a Magyar Közút Zrt. megyei igazgatóságával és a tatai önkormányzattal egyeztetett Bencsik János.
A megbeszélésen elhangzott, hogy a szárligeti autópálya-lehajtó és Felsőgalla között a téli útüzem végén, azaz március 15-e után folytatják a meglévő közút felújítását, illetve már készülnek a Felsőgallától Környebányáig tartó útszakasz korszerűsítésének kivitelezési tervei.
Ugyancsak készül a környei elkerülőút tanulmányterve és környezetvédelmi hatástanulmánya. Az említett munkálatok elvégzésére kiírt közbeszerzési pályázaton tavaly hirdettek eredményt. A beruházással közel 8 kilométeres új út épül és három szakaszból tevődik össze:
- A Környe dél-keleti elkerülő út a 8135-ös és a 8119-es utat köti össze, Környét dél-keletről elkerülve, összesen körülbelül 4,5 kilométer hosszban. Ez a szakasz 1,3 kilométer hosszban a tervezett Tatabánya déli elkerülő úttal halad egy nyomvonalon, ezért 1,3 kilométer hosszban, 2x1 sávos (2x2 sávos kialakítás szükségességét is vizsgálni kell) első rendű főúti paraméterekkel tervezendő.
- A Környe észak-keleti elkerülő út a 8119-es utat köti össze a 8135-össel mintegy 0,8 kilométer hosszban, és egy nyomvonalon halad Tatabánya elkerülőjével, ezért főútként tervezendő.
- A Környe észak-nyugati elkerülő út a 8119-es utat köti össze a 8154-es úttal 3,3 kilométer hosszban.
Mint Bencsik János posztjában hozzátette: ebbe illeszkedik a megállapodásnak megfelelően a leendő tatabányai elkerülő, azaz az egykori szénszállító út síkvölgyi kereszteződése és a környei elkerülő út között hiányzó 2 kilométeres út megvalósíthatósági tanulmányának, környezetvédelmi hatástanulmányának és kiviteli terveinek elkészítése is. Mint korábban megírtuk, a tatabányai elkerülőút beruházását nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította tavaly a kormány, az országgyűlési képviselő kezdeményezésére.
Ugyancsak megállapodás született arról, hogy az ITM a NIF Zrt. bevonásával elkészítteti a Tatát nyugati oldalon elkerülő út megvalósíthatósági és környezetvédelmi hatástanulmányát.