2024.11.11. 17:29
Jövő ősszel a tényleges bővítést is elkezdik az M1-esen
Ősszel elindulnak az előkészítési munkálatok, legkésőbb 2025. szeptember elsején pedig a tényleges bővítést is elkezdi az MKIF Zrt. az M1-es autópályán.
Az M0-tól Győr felé 80 km-en bővül 2x3 sávosra a sztráda 2029-re, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv is lesz, amit forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitnak meg. A fejlesztés részleteiről Németh Tamás, az MKIF Zrt. vezérigazgatója beszélt a magyarepitok.hu szakportálnak.
Mint mondta, az állam egyértelmű érdeke, hogy a legmagasabb minőségben és határidőre hozzák azonos műszaki szintre a gyorsforgalmi utakat.
– Az viszont már a mi kockázatunk, hogy a mélyebb rétegekben milyen sérüléseket, elváltozásokat találunk, ott milyen és mekkora munkát kell végezni, kell-e több anyagot beépíteni, vagy a nagyobb forgalom okozta amortizáció miatt esetleg több szakaszon kell felújítást végezni, mint azt előre terveztük. Hadd említsem példaként az M1-et: itt olyan munkálatokat is el kellett végeznünk, amelyekkel előre nem számoltunk, mivel az előzetes kalkulációk alapján azt valószínűsítettük, hogy a pálya kibírja a bővítésig – magyarázta a szakember.
A vezérigazgató elmondta: 2025-ben elindul az M1-es autópálya fejlesztése, aminek az előkészítő munkálatait a tervek szerint már most ősszel elkezdik, hogy jövő szeptemberre készen álljon a terep és a munkagépek felvonulhassanak, és hogy a lehető leggyorsabban elinduljon az útpálya tényleges bővítése.
A munkaterület átadása a vállalkozónak folyamatosan zajlik, most a munka elkezdéséhez szükséges engedélyek kiadása történik, és amikor ezek megvannak, valamint egyeztették a forgalomtechnikai terveket, akkor tudnak nekiállni a folyamatnak.
Az M0-ás autóúttól a Concó pihenőig mintegy 80 km-en újul meg a pálya burkolata és bővül 2x3 sáv + ITS sávra. Eredetileg Bicskétől Concóig vállalták a bővítést, ám egy szerződésmódosítást követően az államtól átkerült a kivitelezésükbe az M0-Bicske közötti közel 24 km-es szakasz.
– Az M1 bővítését 8 fejlesztési szakaszra osztottuk, a munkálatok várhatóan az M0-ás autóúttól kezdődnek. Ezeket a fejlesztési szakaszokat a csomópontok elhelyezkedése alapján határoztuk meg.