2023.09.18. 19:56
Vonat helyett pótlóbuszok viszik az utasokat, hónapokig hosszabb lesz a menetidő
Jelentősen módosult a menetrend a Tatabánya és Budapest közötti vasútvonalon a Biatorbágy és Szárliget közötti szakasz felújítása miatt – adta hírül korábban a MÁV Zrt. Kíváncsiak voltunk, hogy ez a valóságban mit is jelent. Meglepő tapasztalatokat szereztünk.
Sokan aggódtak, felfér-e majd a vonatnyi ember a buszokra
Forrás: 24 Óra
Fotó: Flajsz Péter
Félve néztem meg a vasúti menetrendet a hétvégén. A megyeközpontból Budapest felé tartók számára ugyanis az előrejelzett felújítás nagyon sok változást hozott.
A tájékoztatók hónapokig tartó vonatpótló buszokról, átszállásokról, jelentősen hosszabb menetidőről szólnak. Ez utóbbit sajnos a felújítás nélkül is többször tapasztaltuk, ezért nagyon kíváncsiak voltunk, a helyszínen hogyan fogadják a változást.
A vasútállomás melletti parkolót lezárták. Figyelmeztető tábla árulkodik arról, hogy várhatóan decemberben szabadul csak fel, addig itt autó nem parkolhat. Itt sorakoztak fel a sárga és a fehér vonatpótló buszok. Ottjártunkkor hat, többsége nyitott csomagtartóval várta az utasokat, akiknek a sárga mellényben lévő MÁV munkatársak és a busztársaság alkalmazottai segítettek információkkal.
A hangosbemondó a vonatokkal kapcsolatos információk mellett a módosításokról is szólt, a vágányokhoz vezető felüljárón, a vágányok mentén is álltak segítők, akikhez fordulhattak a tanácstalan utasok. Hétfőn dél körül jártunk az állomáson. Az első nagy roham után meg is kérdeztem két utasellátót, hogy miként látta az indulást. Nyugodtan, kedvesen válaszoltak a járatokról, azt is elmondták: igyekeznek mindenkinek segíteni. Persze reklamálók vannak, voltak és mindig is lesznek, akkor is, ha nincs módosított menetrend. Tudják kezelni őket – mondta mosolyogva egyikük.
Több kisebb csapat nézegette a telefonját. Voltak, akik éppen leszálltak a vonatpótló buszokról, és keresték a Tatára haladó szerelvényeket, mások nagy táskákat cipelve maguk mellett haladtak a buszok felé.
A kijelző is rendületlenül kattogott, éppen úgy, mintha normál üzemmódban működne az állomás. A valóságban azonban nem az volt, valahogy mégis mindenki megtalálta a helyét, a helyes utat. Voltak kérdezők és akik mosolyogva választ adtak. Látványos volt a peronhoz vezető felüljáróról az állomás egy-egy pillanata is: több vonat is állt a vágányokon.
Néhány még a vágányzár ellenére is közlekedhet, egyelőre. A felújítás előrehaladtával majd fokozatosan szüntetik meg ezeket is, majd engedik vissza a vonatokat a vágányokra.
A hatalmas sárga tájékoztató táblákon próbálták ezeket szemléltetni. A nemzetközi vonatok ugyanis még egyelőre teljes útvonalon közlekednek, viszont jóval hosszabb menetidőre kell számítani. A többi vonatot az érintett szakaszon buszokkal pótolják, IC- és személyvonatot helyettesítő buszokkal.