2023.09.17. 11:40
Hatalmas változások hétfőtől a MÁV-nál: menetrendek és a legfontosabb tudnivalók egy helyen!
A Biatorbágy és Szárliget közötti vasúti pálya felújítása miatt hétfőtől jelentősen módosul a vonatok közlekedési rendje a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom vonalon. A vágányzár első ütemében, szeptember 18-tól október 26-ig érvényes menetrendek már elérhetők az ELVIRA menetrendi keresőben és a MÁV applikációban, az utasaink így már ennek segítségével tudják megtervezni a jövő heti utazásukat.
A felújítás befejezéséig bizonyos vonatok helyett pótlóbuszok járnak majd, és akár 20-25 perces késésekre is számítani lehet
Forrás: Kemma.hu
Elérhetővé tették – néhány járat kivételével – a hétfőtől kezdődő pályafelújítás miatt módosított menetrendeket a MÁV applikációban és az ELVIRA menetrendi keresőben - adta hírül a mávcsoport.hu.
Mint írják, a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vágányszakaszon az ütemterv alapján szeptember 18-tól szeptember 28-ig, valamint október 6-a és 15-e között az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon.
Éppen ezért a nemzetközi és a reggeli csúcsidőben egyes belföldi vonatok (Railjet xpress, EuroCity, EuroNight és gyorsvonatok) biztosítják az átszállásmentes utazást. A nemzetközi járatok – lehetőség szerint plusz kocsikkal megerősítve – teljes útvonalukon közlekednek a főváros és Hegyeshalom között, de nem állnak meg a Tatabánya és Kelenföld közti szakaszon. A belföldi utasok is igénybe tudják venni, azonban az ülő- és állóhely kapacitásuk korlátozott. A nemzetközi vonatok esetében 10-25 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.
Csúcsidő
A reggeli csúcsidőben a fővárosba való közvetlen eljutás biztosítása érdekében egyes G10-es és személyvonatok teljes útvonalukon közlekednek:
- a Győrből a Déli pályaudvarra közlekedő, Tatabányáról eredetileg 5:34-kor továbbinduló G10-es vonat (4919)
- a Hegyeshalomból a Keleti pályaudvarra közlekedő, Tatabányáról eredetileg 6:29-kor és 7:29-kor továbbinduló személyvonat (9309, 9307)
- Éjszaka a Keleti pályaudvarról Győrbe eredetileg 21:40-kor induló G10-es vonat (9318) is teljes útvonalán közlekedik.
Tatabánya és Budaörs, illetve Kelenföld között nem közlekedő vonatok
Az S10-es vonatok megosztva, csak a Déli pályaudvar és Budaörs, valamint Szárliget és Győr között közlekednek. (A Szárliget–Győr szakaszon közlekedő vonatok és a pótlóbuszok közti átszállás Tatabányán javasolt.)
Az S12-es vonatok megosztva, csak a Déli pályaudvar és Budaörs, valamint Tatabánya és Oroszlány között járnak, módosított menetrend szerint. Tatabányáról Oroszlány felé 50, Oroszlányból 20 perccel később indulnak az alapmenetrendhez képest. Az S10-es és S12-es személyvonatok helyett Tatabánya és Budaörs között pótlóbuszokkal kell utazni. A Déli pályaudvar és Budaörs között félóránkénti eljutást biztosítanak a személyvonatokkal.
A szombathelyi Savaria és a soproni InterCity-k, továbbá a Dráva és Mura IC-k csak Tatabányáig járnak, onnan fordulnak vissza Győr felé. Tatabánya és Kelenföld között gyorsjáratú IC-pótlóbuszokkal biztosítjuk az eljutást. A Dráva és Mura IC-k utasainak Szombathely állomáson másik szerelvényre kell átszállniuk.
Pótlóbuszok
Az S10-es és S12-es személyvonatok helyett háromfajta, eltérő megállási rendű pótlóbusz közlekedik:
- Budaörs és Tatabánya között minden állomást és megállóhelyet érintő buszok,
- Budaörs és Tatabánya között csak Bicskén megálló, X10-es jelzésű buszok,
- Budaörs és Biatorbágy közötti közvetlen, köztes megállás nélkül közlekedő buszok.
Az InterCity-k helyett a pótlóbuszok Budapest-Kelenföld (Etele tér, BKK) és Tatabánya között óránként közlekednek, csatlakozást biztosítva az InterCity vonatokhoz. Köztes állomásokat, megállóhelyeket nem érintenek. Várhatóan 60-70 perces menetidővel biztosítják az utazást a két állomás között.
A RegioJet Budapest és Bécs közötti vonatai (RJ 1032, RJ 1036, RJ 1031, RJ 1035) az eredeti útvonalukon, várhatóan 10-25 perces késéssel közlekednek.
Emiatt kell megejteni a felújítást
Mint ahogyan arról mi is beszámoltunk korábban, a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vonalszakaszon az ütemezett, rendszeresen elvégzett vizsgálatok megállapították, hogy az idei heves esőzések és az elmúlt hetek hősége hatására felgyorsult a korábban feltárt állapotromlás üteme, így szükségessé vált az eredetileg a jövő esztendő első negyedévére tervezett felújítási munkák újraütemezése, minél korábbi elvégzése.