2023.02.22. 12:29
25 milliárd forintos fejlesztés után gyorsulhatnak fel a vonatok Komárom és Almásfüzitő között
Aki nap mint nap vonattal utazik, tudja, hogy Almásfüzitőnél gyakori a biztosítóberendezés hibája, sokszor vesztegelnek ott a szerelvények. Úgy tűnik, hamarosan megoldódik ez a probléma.
ki kell építeni, illetve fejleszteni a hiányzó vagy korszerűtlen utasforgalmi létesítményeket, zajcsökkentési megoldások alkalmazásával
Forrás: 24 Óra
Fotó: illusztráció: Walczer Patrik
Hamarosan megjelenik a Vasúthálózat szűk keresztmetszet kiváltás TEN-T korridoron (Almásfüzitő–Komárom szakasz) című felhívás. A szakemberek szerint a beruházás megvalósulása után 160-nal roboghatnak majd a vonatok, és a baleseti kockázat szintje is a minimálisra csökkenthető.
A kavosz.hu írta meg, hogy az RRF-5.2.1-23 kódszámú, 25,48 milliárd forint keretösszegű felhívás forrása a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (Recovery and Resilience Facility, RRF), az EU válságenyhítő kerete. A felhívás társadalmi egyeztetése február elején zárult le, a felhívástervezet szerint április elején jelenik majd meg.
A kiemelt felhívásra a támogatási kérelmet az Építési és Közlekedési Minisztérium nyújthatja be, a megvalósításra 36 hónap áll rendelkezésre.
A projektnek 160 kilométer/óra sebességet és 225 kilonewton tengelyterhelést kell biztosítania a teljes vonalszakaszon, ami magába foglalja külön szintű csomópontok építését/átépítését, Szőnyi ívkorrekcióval és megállóhely átépítésekkel, akadálymentesítésekkel, valamint felsővezeték és energia-ellátási rendszer korszerűsítésével és a biztosítóberendezések emelt sebességűvé tételével.
Hozzátették: mindezeken túl ki kell építeni, illetve fejleszteni a hiányzó vagy korszerűtlen utasforgalmi létesítményeket, zajcsökkentési megoldások alkalmazásával. Sok magyarországi vállalkozás már most elkezdheti a felkészülést a közbeszerzésekre.
Magyarország egyik legforgalmasabb főútjával, az 1. számú főút jelenlegi, szintbeli keresztezésének külön szintűvé történő átépítésével a jelenlegi baleseti kockázati szint egy magasabb vasúti, közúti és gyalogos szolgáltatási színvonal mellett biztosítható a projekt megvalósulása esetén – jelez egy további indokot a felhívástervezet. „A beavatkozás a vasúti pályát keresztező helyváltoztatások baleseti kockázati szintjét az elvárható minimumra csökkenti.”