OOPS

2021.02.13. 11:39

A monoszkópos Varga Tomi retró bútorait Los Angelesben is felfedezték (fotók)

Varga Tamás megvalósította minden férfi álmát, kocsmát nyitott Tatán, majd új vállalkozásba kezdett: retró, antik tárgyakat, bútorokat gyűjt és renovál.

Krupánszki Máté

monoszló retró buktorok oops varga tamás

Forrás: Beküldött

A tatai Varga Tamás története sokak számára inspiráló lehet. Győrben vendéglátó-közgazdász diplomát szerzett, majd hozzálátott, hogy megvalósítsa az álmait. Első vállalkozásaként megnyitotta Tatán a Monoszkóp Kultúrbisztrót, majd antik tárgyak gyűjtésébe és renoválásába kezdett, és létrehozta az OOPS Creative Agency-t. Hogy ez konkrétan mit is takar, arról magával az ötletgazdával beszélgettünk.

Tamás a saját álmát éli, amivel mások házába és életébe is új színt visz (Fotó: Beküldött)

– Honnan jött az antik tárgyak gyűjtésének ötlete?

– Édesapám építőiparral foglalkozott és a telephelyére járó kőművesek rendszeresen hozták neki a különböző régi cuccokat, amiket a felújításra váró házaknál tukmáltak rájuk a tulajok. Ő inkább a paraszti tárgyakat kedveli. Sosem kellett győzködni, hogy fogadja el őket. Akkoriban a hideg rázott tőlük. Sokszor mondtam neki, hogy dobja ki, vagy ajándékozza el egy múzeumnak a sok kacatot, mert csak a helyet foglalják. Nagyjából tíz éve pattant ki a fejemből a Monoszkóp Kultúrbisztró ötlete. A nehezített körülmények miatt csak két évvel később nyitottunk, így bőven volt időm rákattanni az egészre. Teljesen beszippantott. Úgy kezdtem el kutatni a retró cuccok után, hogy nem volt meg a kocsma konkrét helyszíne. Végül egy csomó minden kapóra jött az egykor utált apai gyűjteményből is, a rendezvényterem dekorációját pedig egytől egyig onnan válogattuk.

– Mikor tudta, hogy ezzel komolyabban is szeretne foglalkozni?

– A koronavírus kirobbanása előtti két évben már folyamatosan új dekorációkon agyaltam. Többnyire kedvtelésből, vagy olyanokon, amiket aztán a kocsmában kihelyezhetek.

Két külföldön élő barátom piszkálta meg a parazsat és hitette el velem, hogy az ötleteimért akár pénzt is kérhetek. Kis idő múlva már repült is Los Angelesbe az első eladott portéka.

Folyamatosan dolgoztam az OOPS-on, így nem mondhatom, hogy a rendkívüli körülmények adták az ötletet. A vírushelyzet azonban rengeteg szabadidőt és motivációt adott a vendéglátóhelyeket érintő bezárások miatt. Sírni nem szeretek, így B tervként keményebben beleálltam a munkába.

– Honnan és hogyan szerzik be ezt a sok régiséget?

– Raktárunkban a plafonig érnek a cuccok, amiket az elmúlt évek során gyűjtögettünk. Rengeteg ismerős, barát támogat a felajánlásaival, illetve komoly beszerző, alkotó hálózatot sikerült kiépíteni.

Gyakorlatilag bármilyen lakberendezési „szajrét” be tudunk szerezni az említett stílusokban. Így az egyedi igényeket „bútordílerkedéssel” is ki tudjuk elégíteni, a fellelt állapottól a felújítottig egyaránt.

A juttatásért cserébe a vásárlóink a végeredmény élvezetét kapják, a többi macera a miénk. Szinte minden nap ír nekünk valaki, hogy ránk sózzon néhány „régi kacatot”. Kifejezetten örülünk ezeknek a megkereséseknek, vásárolunk magánszemélyektől és kisvállalkozóktól is.

– Milyen érdekességeket, ritkaságokat találtak már?

– Az indusztriális, retró, rusztikus, vintage lakberendezési tárgyak mellett pillanatok alatt rákattantunk a Bauhaus, Art-Deco, Space Age exkluzív designer darabjaira. A lámpák és ülőbútorok a jelenlegi kedvenceink. Ezen a vonalon mindenképp szeretnénk fejlődni, folyamatos tanulás az egész. Nagyon élvezzük. Az ilyen darabokat kis példányszámban készítették, ezért befektetési célnak is remek eszközök egyediségük, szépségük, növekvő értékük miatt. Nagyon fontos megjegyezni, hogy aki nálunk vásárol, a környezetünk védelméért is sokat tesz és hazai kisvállalkozások működését támogatja. A bútormentés menő.

Úgy kell ezt elképzelni, mint a televíziós műsorokban? Elmennek országszerte másokhoz, akik ilyen régiségeket gyűjtenek, majd ami megtetszik, azt hazahozzák és árulják?

– A legjobban azt szeretjük amikor a nekünk tetsző dolgokra vadászhatunk és szerezhetjük be őket, tervezhetjük újra és persze értékesíthetjük. Egy része olyan mint amit Drew Pritchardnál (A brit kincsvadász című Discovery-műsor házigazdája – a szerk.) látunk a tévében. Fogékonyak vagyunk a kincsekben rejlő lehetőségek felfedezésére, folyamatosan fejlesztjük magunkat, beszippantjuk a tudást. Néha mellényúlunk, de többségében a követők és ügyfelek is megerősítenek benne, hogy jó úton járunk. Amikor pedig egyedi igényekkel keresnek meg, forródróton körbeszólunk az ismerős csapatoknak és előbb-utóbb rátalálunk a megfelelő alapanyagra, vagy akár kész darabra.

– Hol tárolják ezt a rengeteg mindent? Ahogy a Facebook-csoportjukban láttuk, rengeteg tétel vár gazdára.

– A tatai telephelyünkön, ami kifejezetten alkalmas erre a célra, bár már kezdjük kinőni. A csoport ötletét a kocsmai zárás adta. Ott inkább a gyakoribb, alacsonyabb értékű cuccokat kínáljuk, de azért bedobunk néhány pöpecen felújított terméket is. Akik fogékonyak ilyesmire előbb-utóbb a webáruházunkban vagy raktárunkban találják magukat.

– Renoválják is ezeket az antik tárgyakat, bútorokat,?

– Nem mindent, mert nem restaurátorok vagyunk. Szeretünk új funkciót, megjelenést adni a régi tárgyaknak, úgy, hogy a mai divatot is figyelembe vesszük. Így történhet meg például, hogy egy Sky Club fotel az eredeti ragadós műbőrt levetkőzve pihe-puha bíbor köntösben flangál nálunk. Számos egyedi megrendelést is teljesítettünk az ügyfeleink igényei szerint. Magyarországon kívül Ausztriában, Németországban, Svájcban és Los Angeles is vannak már OOPS-os cuccok.

– A raktárvadászatok a járványhelyzet miatt kerültek az online térbe?

– A járványhelyzet előtt is online értékesítettünk. A raktárvásár csoportban időszakos ajánlatok és egyszerre több száz termék között lehet válogatni, adott napokon. Pont mint a piacon, csak a meleg szobában a fotelben ülve, és talán hiányzik a fokhagymás lángos. Ja és nálunk alkudni sem lehet.

– Mik a jövőbeli tervek, célok?

– Szerencsénk van, mert az emberek egyre inkább rájönnek, hogy a jövő az újrahasznosításé és az egyediségé. Menő lett az ipari, retro, vintage. Még menőbb, ha valaki nem az utángyártott gagyi tömegcikkekkel halmozza el magát, hanem hazai kisvállalkozások eredeti darabjait vásárolja meg. Nemrég csatlakozott hozzám AnaSu és Gergő, akikkel nagyon hamar megtaláltuk a közös célt. A közeljövőben megújul a vállalkozás, a webshop új helyre költözik és sokkal ütősebb köntösbe öltözik.

A legnagyobb dobásunk három offline helyre kacsázik. Ezeken a placcokon beleülni, kipróbálni, simizni is lehet a lakberendezési tárgyakat. A cél a végtelenbe és tovább... de erről egyelőre ennyit.

A legnagyobb lépés egy komáromi és egy tatai bemutató terem. Mellette fejlesztjük a raktárunkat és Érden a Pataki cukrászdával szemben, a Bazári Majom is forgalmazza a lakberendezési tárgyakat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában