beruházás

2020.08.05. 21:19

Itt az ütemterv: 2023-ra készen lesz a Sárberek-Bánhida vasúti aluljáró

A csaknem 7 milliárd forintba kerülő beruházás a vasút alatt áthaladva új és biztonságos összeköttetést biztosít majd Bánhida és Sárberek között.

Kemma.hu

Forrás: magyarepitok.hu

A vasúti aluljárón kívül a Csónakázó-tó területének peremén lévő illegális átjáró helyére várhatóan 2023 tavaszára egy új összekötő út épülhet. Megépítéséhez a Terület-, és Településfejlesztési Operatív Program 3 milliárd 380 millió forintnyi támogatással járul hozzá, a Modern Városok Program pedig 3 milliárd 250 millió forintot tesz hozzá. A hiányzó forrást a város saját költségvetése terhére biztosítja. Az aluljáró nyomvonala a TSZC Fellner Jakab Szakközépiskola mellett halad majd, amely a vasúti sínek alatt az új bánhidai körforgalomhoz csatlakozik.

A részletes kiviteli tervekről és megvalósításukról a polgármesteri hivatalban tartottak sajtótájékoztatót augusztus 5-én. A részletekről Bencsik János miniszterelnöki biztos, országgyűlési képviselő, Schmidt Csaba önkormányzati képviselő és Szücsné Posztovics Ilona polgármester, valamint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. képviseletében Nyul Zoltán vezérigazgató-helyettes, és az A-Híd Zrt. vezérigazgatója, Sal László beszélt.

Nyul Zoltán (balról), Schmidt Csaba, Bencsik János, Szücsné Posztovics Ilona és Sal László beszéltek a részletekről (Fotó: Zantleitner Ingrid / 24 Óra)

Két beruházó, egy projekt

Ahogy a magyarépitok.hu írja, részben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), részben pedig a város beruházásában zajlik majd a fejlesztés, a kivitelezési munkálatokat pedig a A-Híd Zrt. végzi. A projekten belül kialakítanak egyrészt egy 824 méter hosszú, új nyomvonalon vezetett 2x1 sávos utat, mely magában foglal egy 222 méter hosszúságú közúti aluljárót. Ennél a város a beruházó.

Másrészt létrejön egy új szerkezetű, 14,7 méter szabadnyílású, 2 vágány átvezetését biztosító vasúti hid, amelyben a NIF Zrt. lesz a beruházó. Az összekötő út 6,5 méter széles lesz, járdával és kerékpárúttal. A gyalogos és biciklis átkelést az aluljárón keresztül is biztosítják.

A Budapest-Bécs vasútvonal kap egy új szerkezetű, nagy forgalmat lehetővé tevő paraméterekkel felépített hidat, amelyre a Budapest-Bécs vasúti összeköttetés Biatorbágy-Tata szakaszának későbbi fejlesztéséhez lesz szükség

Az új aluljáró nyomvonalát a piros vonal mutatja (Fotó: magyarepitok.hu)

Átirányítják a vonatokat az építkezés idejére

A tájékoztatón bemutatták a beruházás ütemtervét is. Eszerint a projekt várhatóan 2020 őszén kezdődik, és 2023 tavaszán zárul. Időrendben a következő lépések várhatóak:

  • 2020 őszén terelővágányt építenek: a vasútvonal forgalmát az építkezés idejére is biztosítják, ennek érdekében terelővágányon közlekednek a járatok. Ennek ősszel kezdődhet az építése.
  • 2021 márciusában irányítják át a vonatokat a terelővágányra
  • 2021 tavasszal elkezdődnek az aluljáró földmunkái és réselése, illetve az útépítés közműkiváltásai
  • 2021 nyarán a vasúti híd és a közúti aluljáró építkezése indul el
  • szintén nyáron az út alépítményein már dolgozni fognak
  • várhatóan 2021 őszén készül el a vasúti híd és ekkor terelik rá a vonatforgalmat is a terelővágányról
  • 2022 tavaszán kezdik aszfaltozni az út alépítményeit
  • 2022 telélre elkészül az aluljáró
  • 2023-ban a befejező munkákat végzik el, és tavasszal zárható a projekt
  • A portál hozzáteszi, hogy az új út nyomvonalát még nem véglegesítették a felek. Emiatt még számos tervezési feladat visszavan.

    További részletek a 24 Óra augusztus 6-i számában.

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában