5 órája
Törölt járatok, jelentős késések, akadozó jegyvásárlás: elesett a MÁV
Rengeteg gonddal küszködik a tömegközlekedés péntek reggel. A MÁV-ot konkrétan megbénította a havazás.
Mint arról korábban beszámoltunk, nem tévedett az időjárás, péntek hajnalra tényleg megérkezett a havazás. Ez azonban magával hozta az ilyenkor megszokott közlekedési gondokat is. Az M1-es autópálya több szakaszán például kamionok álltak keresztbe a reggel, amitől teljes útzár volt érvényben, később pedig kiderült, hogy a MÁV is komoly gondokkal küzd.
A MÁV hivatalos Facebook-oldalán közölte a hírt, hogy a Budapest-Tatabánya-Győr-Hegyeshalom fővonalon 30-60 perccel, egyes vonatok menetideje pedig 60-90 perccel nőtt a havazás, és az ebből akadó problémák miatt.
Küszködik a MÁV
Mint írták, a Budapest-Tatabánya-Oroszlány közötti S12-es vonatok nem közlekednek a késések, torlódások enyhítése érdekében. Tatabánya és Oroszlány között pótlóbusz szállítja az utasokat. Továbbá:
- A Déli pályaudvarról Győrbe 6:25-kor elindult S10-es vonat (4912) menetideje 45-50 perccel nőtt, emiatt csak Komáromig közlekedik.
- A Győrből a Déli pályaudvarra 8:38-kor induló S10-es vonat (4937) csak Komáromtól közlekedik.
- A fővárosból Sopronba tartó, Komáromból 8:19-kor továbbinduló Tűztorony InterCity (IC 982), valamint a Győrből 8:21-kor és 8:56-kor Budapestre továbbinduló Savaria InterCity, illetve Kálmán Imre EuroNight (IC 927, EN 12463) megáll Győr-Gyárváros megállóhelyen, Győrszentivánon, Nagyszentjánoson, Ácson és Komáromban is.
- A Bicskéről 6:19-kor és a 7:50-kor Budapest-Kelenföld állomásra induló G10-es vonat (4817, 4837) nem közlekedik.
- A Nyugati pályaudvarról 7:21-kor Esztergomba és az Esztergomból 8:35-kor a Nyugati pályaudvarra és induló Z72-es vonat (2032, 2067) nem közlekedik.
- Az Esztergomból 6:42-kor Lábatlanba és a Lábatlanból 7:34-kor Esztergomba induló S74-es vonat (32912, 32917) nem közlekedik.
Emellett a jegyértékesítési rendszerrel is gondok vannak. Mint írták, a jegyértékesítési rendszer meghibásodása miatt az ELVIRA jegyváltási felületen és a MÁV mobilalkalmazásban nem működik a jegyvásárlás. A pénztáraknál és az automatáknál, továbbá a vonatok fedélzetén (pótdíj nélkül) lehet jegyet váltani. Az online rendszerekben (Elvira, MÁV applikáció) végzett, sikertelen jegyvásárlásokat a MÁV-START megvizsgálja, és intézkedik a többszöri vásárlások esetén az automatikus visszafizetésről az online fizetés során használt bankszámlára.
Pénzvisszatérítés, észrevételek:
Amennyiben a jegy az applikációban nem látszik, és a MÁV-START-tól sem kapsz e-mail értesítést a sikeres vásárlásról, akkor nincs jegyed. Utazás csak érvényes jeggyel lehetséges, ezért kérik, vásárolj másik jegyet. A zárolt összeget 48-72 órán belül visszatérítik a fizetéshez használt bankszámlára.
Amennyiben ez nem történne meg, akkor a problémát jelezni kell itt: [email protected]. A probléma sikeres kivizsgálásához kérjük adja meg alábbi információkat: email cím, amivel az alkalmazásba regisztrált, a sikertelen vásárlás időpontja, illetve ha rendelkezésére áll, akkor a vásárlás banki tranzakciójának adatait.