Közlekedés

2024.02.29. 17:38

STOP: veszélyre figyelmeztet az oktató

Csaknem egy éve adták át a forgalomnak Tatabányán a Sárberek és Bánhida közötti útszakaszt, emiatt pedig megváltozott a forgalmi rend is. Hol született, hol pedig megszűnt a Stop jelzés, ami viszont nem múlt el nyomtalanul.

Wágner Zsanett

Tavaly március végén megírtuk, hogy megtörtént az első komoly baleset az áthelyezett STOP-táblás bánhidai kereszteződésben. Az adott útszakaszon már nem lehet rutinból vezetni, ugyanis a Polacsek utcából érkezőknek megszűnt a STOP-tábla (így nekik van elsőbbségük), ugyanakkor a Madách utcában haladók a kereszteződésbe érve mindkét oldalról STOP-táblát kaptak, így nekik meg kell állniuk. Lényegében ez azt jelenti, hogy helyet cseréltek egymással a STOP-táblák, és az az útszakasz lett védett, aminek addig elsőbbséget kellett adnia.

Csaknem egy éve adták át a forgalomnak a Sárberek és Bánhida közötti útszakaszt, emiatt pedig megváltozott a forgalmi rend is. Hol született, hol pedig megszűnt a Stop jelzés, ami viszont nem múlt el nyomtalanul.
A STOP jelzést sokan figyelmen kívül hagyják, de még többen vannak, akiket elbizonytalanít
Fotó: Viszló Balázs / Forrás:  24 Óra

Azóta annyi a változás, hogy festékkel megpróbálták eltüntetni a feliratot, megelőzve a további baleseteket, az azonban visszakopott és újra olvasható a megálljt jelző felirat. További teendőkre vonatkozó kérdéseinkkel a Hetzmann Autós-Motoros Iskola vezetőjéhez fordultunk.

– Balesetveszélyes – nyilatkozott Hetzmann Gyula, aki sok hasonló közlekedési anomáliával találkozott már Tatabányán. Természetesen ez a helyzet sem volt ismeretlen számára. Azt mondja, nap mint nap jár arra autóval és tanulóinak zöme, ha nem az összes, az utolsó pillanatban fékez. – Könnyen megtörténhet egy ráfutásos baleset, és az a szép benne, hogy a KRESZ szerint minden esetben a mögöttünk haladó sofőr a hibás – mondja, és azt is, hogy szakmai berkekben tisztázatlan forgalmi helyzetnek nevezik az ehhez hasonlókat.

Az oktató szavainak hitelt ad 5 évtizedes szakmai tapasztalata, és 1994 óta működtetett autósiskolája. Hetzmann Gyula KRESZ gyorstalpalót is tartott, azt mondta, a biztonságos közlekedésben az első és legfontosabb figyelni a rendőri karjelzésekre. Ezt követik a közúti jelzőlámpák és utána jönnek a közúti jelzőtáblák, amikkel csaknem egyenrangúak az útburkolati jelek.

A helyszínen jártunk délben. Azt tapasztaltuk, hogy nem minden sofőr figyel a felfestésre. Volt, aki fittyet hányt arra, hogy ott volt a kopott feliratú STOP jelzés, más pedig az utolsó pillanatban torpant meg. Ottjártunkkor összesen 15 autót számoltunk meg, ebből három megállt, egy sofőr tétovázott, egy pedig nem volt tisztában vele, hogy a feliratnál, vagy a vonalnál kell-e megállni. Tehát az esetek körülbelül 60 százalékában bizonytalankodnak a sofőrök, kitéve ezzel magukat egy újabb veszélyforrásnak.

STOP: az úthibákat bekötött szemmel is felismerik

Tatabányát kívülről ismerik a szakoktatók, akik vezetni tanítják a leendő sofőröket. Közülük Hetzmann Gyula nyilatkozott portálunknak. Szerinte Tatabányán nagyon sok a tisztázatlan forgalmi helyzet, vagyis azok az útszakaszok, ahol komoly fejtörést okoz a szabályos közlekedés. Többnyire nem a sofőrök hibájából. Több olyan helyszínt is említett, ahol át kellene gondolni a forgalmi rend változást. Például a sárberki kereszteződést, ahol nem lehet balra fordulni a Gál István lakótelepről jövőknek.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában