Online rendelések

2023.11.27. 10:56

Rettentően türelmetlenek vagyunk, ha online vásárlásról van szó

Egy friss felmérés szerint a magyar vevők a legtürelmetlenebbek, főként, ha online vásárlásról van szó – írja a sonline.hu. Olvasóink kifejezetten fontosnak tartják azt, hogy ha a rendszer egy adott napot tüntet fel a kézbesítés dátumaként, akkor valóban aznap érkezzenek meg a megrendelt termékek.

Walczer Patrik

Türelmetlen a magyar, ha rendelésről szól

Forrás: Shutterstock

A pandémiás időszakban, a korlátozások idején meg kellett szoknunk, hogy számos terméket csak a világhálón keresztül szerezhettünk be. A nehéz hetek hozadéka, hogy azóta már mindennapi életünk részévé vált az online vásárlás, mely sok esetben gyorsabb, könnyebb és költséghatékonyabb, mintha személyesen keresnénk fel a boltokat. Persze mindmáig vannak olyan áruk, melyeknél kifejezetten hasznos, ha megtapinthatjuk, vagy láthatjuk élőben őket.

Gombamód szaporodnak a webáruházak, nem túlzás kijelenteni, hogy van köztük korrektebb és tisztességtelenebb oldal is. Ha megrendelünk egy terméket, akkor ezeken a felületeken jó esetben több szállítási mód közül választhatunk: van, amelyik némi felár ellenében rövidebb, mások határidővel juttatják célba az árut. Miután a rendszer jóváhagyja a megrendelést és megérkezik a visszaigazoló e-mail, onnantól kezdve pörög az óra és azt várjuk, mikor érkezik a következő értesítés. Tény, hogy a szállítási dátum nem egy kőbe vésett dolog – ha Ázsiából vásárlunk, még annyira sem kell komolyan venni – és olykor bizony előfordul, hogy a szállító különböző okok miatt az eredetihez képest egy-két nappal később adja át számunkra a terméket.

Automaták
Mind térségi, mind pedig országos szinten is egyre nagyobb igény mutatkozik a csomagautomaták iránt, nem véletlen, hogy a Magyar Posta Zrt. néhány héttel ezelőtt új készüléket helyezett el a dorogi vasútállomásnál. Akkor a vállalat társasági kommunikációs osztályától megtudtuk, hogy a bővítés révén vármegyénkben már összesen 16 MPL csomagautomata van, melyek közül kettő található Dorogon. Vannak természetesen további cégek is, melyek termékek feladására és fogadására alkalmas készülékekből álló hálózatot tartanak üzemeltetnek. A dorogimedence.hu nemrégiben arról írt, hogy az egyik konkurens cég Dorogon, Nyergesújfaluban és Táton is elhelyezett egy-egy automatát, így az említett vállalat az Esztergomi járás esetében jelentősen növelte kapacitásait. Egyébként ezeknek a készülékeknek a népszerűsége többek között abban rejlik, hogy könnyű a használatuk, ha szabadtéren találhatók, akkor a nap huszonnégy órájában működnek, így akár reggel, munkakezdés előtt, vagy késő este is át lehet venni a megrendelt termékeket. 

Az említett felmérés szerint minden második online vásárló tapasztalt már kiszállítási késedelmet az elmúlt évben, minden harmadik késés pedig több volt, mint két nap. A kutatás arra is rávilágított, hogy élelmiszer rendelés esetén vagyunk a legtürelmetlenebbek, ez esetben két órát is alig bírjuk kivárni. Bár a válaszolókat külön nem kérdezték meg arról, hogy mi a helyzet a pizzériákkal nagyobb, tévében is követhető sportesemények esetén, de az a tapasztalat, hogy ha Bajnokok Ligája-döntő estéjén szeretnénk pizzát rendelni, akkor az egy-másfél órás kiszállítás bőven játszik. Egy esztergomi olvasónk ezzel kapcsolatban elmondta, hogy baráti társaságával minden évben előre leszervezik, hogy hol fogják nézni a finálét: az elmúlt években előfordult, hogy az egyik helyi pizzériát tárcsázva azt a választ kapták: próbáljanak meg inkább Párkányban vacsorához jutni, hátha ott a futárok kevésbé leterheltek.

A felmérés azt is taglalja, hogy sokan ragaszkodnak az ingyenes visszaküldési opcióhoz, vagyis ahol lehet, ott szeretnének élni ezzel a lehetőséggel, ugyanis előfordulhat, hogy a kiválasztott ruhanemű túl nagy, vagy nem nyeri el a tetszésünket. Egy dorogi középkorú férfi elmondta: egyszer egy külföldi elektronikai webáruházból rendelt meg egy ismeretlen gyártó kis sportkameráját, amelyről azt hirdették, hogy Full HD felbontású videókat is képes rögzíteni. Persze a 7000 forintos ár alapján némileg kételkedett benne, azért titkon remélte, hogy pozitívan fog csalódni. Végül meglepődött – igaz negatív értelemben –, hiszen a készülék olyannyira gyatra felvételeket készített, mintha egy 2000-es évek első felében piacra dobott mobiltelefon. Bár lett volna lehetősége a visszaküldésre, mivel többe került volna a szolgáltatás, mint a termék (valódi) értéke, így elkönyvelte az egész vásárlást egy remek tapasztalatnak.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában