2021.10.26. 20:25
30 éve építik a csarnokokat a tatabányai cégnél
Az Év Vállalkozója díjat kapta a Príma Gálán a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) megyei szervezetétől Oszuska Zoltán főtulajdonos és Harmath Zoltán, a Transport-Beton Kft. kisebbségi tulajdonosa, egyben ügyvezetője.
Az Év Vállalkozója díjat kapta a Príma Gálán Oszuska Zoltán főtulajdonos és Harmath Zoltán, a Transport-Beton Kft. kisebbségi tulajdonosa.
Fotó: Dallos István
Az idén 30 éves a tatabányai Transport-Beton Kft. Az 1991-ben alapított vállalkozás eddig összesen 216 ezer négyzetméter csarnokot épített, az útburkolat 74 600, az iroda 26 400, a padló pedig 314 ezer négyzetméter.
– Hosszú út vezetett idáig – mondja Harmath Zoltán, aki éppen negyedszázada ügyvezető igazgatója a Transport-Betonnak. – Jelentős mérföldkő volt az 1999-es év, amikor fővállalkozóként belevágtunk a generálkivitelezésbe. Egy biatorbágyi beruházás volt az első jelentősebb megbízásunk, majd a többi között Tatán a Gedia Kft. csarnokát is mi építettük fel. Tíz éve alakult meg a Tr-Acél divízió. Közvetlen szomszédságunkban, a Búzavirág úton van a telephely telephelye, Oszuska Gábor irányítja, aki szintén ügyvezető. Egyebek között rozsdamentes tartályokat és szénacéltermékeket gyártanak. Tíz éve épült egy 1600 négyzetméteres, három éve egy 1200 négyzetméteres csarnok, most, a jubileumi évben pedig egy 1000 négyzetméteres, ahol a lemezmegmunkálásé lesz a főszerep.
A dolgozók száma 84, ugyanakkor még 300 olyan alvállalkozó is van, aki rendszeresen a Transport-Beton építkezésein dolgozik. Van ebből bőven szűkebb hazánkban, valamint Pest, Heves és Győr-Moson-Sopron megyében és a fővárosban. A Tatabánya-Környe Ipari parkból a dél-koreai Lotte és a Volta – az egykori Doosan –, Komáromban az SK Battery építtet velük. A nagyberuházások közé tartozik az a munka is, amit Gödön az SDI Samsung alvállalkozójaként végeztek.
– Mindig hosszas tárgyalássorozat végeredménye egy-egy megbízatás elnyerése – folytatja Harmath Zoltán. – Nagyon sok feltételnek kell megfelelnünk, és természetesen elvárják tőlünk a pontosságot, a határidők betartását. A munkaerőhiányt mi is érezzük, ezért kell alaposan megfontolnunk, mibe vágunk bele és mibe nem. Egyértelmű, hogy több szakmunkás kellene, ezen belül minősített hegesztő, nyelvet, vagy nyelveket beszélő műszaki vezető, gépész- és építészmérnök. Kollégáink nagy része „törzsgárdatag”, és a jövőjét is itt képzeli el.
Megpróbálnak a jövőbe pillantani. Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Tr-Acélnál bő egy évre, 2022 őszéig biztosak a megrendelések. Nagy a kereslet a kiváló minőségű termékeik iránt. Az építőiparban már hektikusabb a helyzet, ugyanakkor a következő hónapokban itt is bőven lesz feladat. Közben a menedzsment tárgyal koreai, japán és német beruházásokról. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően várhatóan újabb nagy feladatok előkészítése, majd elvégzése kezdődik a következő évben. Ehhez fontos, hogy olyan szakemberekkel is rendelkeznek, akik a tervezést és engedélyeztetést egyaránt elvégzik a beruházásoknál. Nem utolsósorban továbbra is vállalják külső közművek, térbetonok és szerkezetépítések elkészítését, teljes körűen.
Nyertes pályázatokkal is erősödnek
Az utóbbi időben jóval több lehetőség nyílt különféle támogatások elnyerésére. Rendkívül fontosnak tartják a Transport-Betonnál, hogy pályázzanak eszköz- és infrastruktúra-fejlesztésre, innovációs megoldásokra. – Az utóbbira példa a tartályforgatóberendezés-termékcsalád kifejlesztése – mondja Harmath Zoltán. – Ennek megvalósításában Oszuska Gábor vállalt oroszlánrészt. Természetesen továbbra is naprakészen figyeljük az adódó, „testhez álló” lehetőségeket. Most éppen két pályázaton dolgozunk. Amennyiben elfogadják ezeket az elbírálók, erősíti majd a biztos alapot a Transport-Beton további építkezéséhez, erősödéséhez.