beruházás

2021.02.02. 16:24

Idén elkezdik építeni az M1-est Esztergommal összekötő M100-ast

Az M100-as megépítésével lerövidül az út Esztergom és a sztráda között. Erről Mosóczi László beszélt Szekszárdon.

Kemma.hu/MTI

M9-es gyorsforgalmi út nyomvonaláról egyeztetett Somogy, Tolna, Baranya és Bács-Kiskun megye képviselőivel Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kedden Szekszárdon. Ez után tájékoztatta a sajtót több idei útberuházásról. Az egyik az M0-s 10-es és 11-es út közötti része, amely tervezési stádiumban van, a hiányzó szakaszok pedig előkészítés alatt állnak. Beszélt arról is, hogy az M1-est Esztergommal összekötő M100-as kivitelezése is idén kezdődik.

Elmondta azt is, hogy a kormány megkezdte a gyorsforgalmi úthálózat kiegészítését gyűrű irányú elemekkel, ennek egyik része az M9-es út, a „külső gyűrű”.

– Közösen gondolkodtunk képviselőkkel, megyei közgyűlési elnökökkel, polgármesterekkel azon, hogy a Magyarország hosszú távú társadalmi érdekeit meghatározó gyorsforgalmi úthálózat elemei milyen nyomvonalon haladjanak – mondta az egyeztetésről az államtitkár.

Közölte: az M9-es Kőszegtől Szombathelyet, Körmendet, Zalaegerszeget érintve Kaposvárnál érné el a somogyi térséget. Kaposvártól Szigetvár, Pécs, Mohács érintésével jutna el Bács-kiskun megyéig, vagy a meglévő Szent László hidat felhasználva Dombóvár, Szekszárd irányba folytatódhat. A gyorsforgalmi út alföldi szakasza Szegedtől Békéscsabán, Debrecenen át Nyíregyházáig haladna. A kormány azután tud dönteni, hogy az érintettekkel konzultálva mindkét nyomvonalat megvizsgálják a szakértők – jegyezte meg.

Az államtitkár az egyeztetésen ismertette: a Pécs-Szigetvár szakasz tervezés alatt van, és megkezdték az előkészítését a Szigetvár-Barcs szakasznak, míg a Kaposvárt Szigetvárral összekötő rész jelenleg csak koncepció. Az M60-as Pécs és Mohács között megépült, és elkezdték a szekszárdi Szent László hídhoz kapcsolódó 51-es úttól az 54-es és 53-as útig tartó szakasz előkészítését.

Beszámolt arról, hogy az út Szeged és Debrecen közötti szakaszának elkészült a részletes megvalósíthatósági tanulmánya, amely Békéscsabáig egy, Békéscsaba és Debrecen között két nyomvonalat javasol. Az egyik vonal a mai 47-es úttal párhuzamos, a másik attól keletre, a román határhoz közel futna.

Mosóczi László hangsúlyozta: a kormány útprogramjának célja, hogy az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos gyorsforgalmi út. 2016-ban ez az elvárás a települések fele, a lakosok háromnegyede számára teljesült, 2025-re a települések háromnegyede, 10-ből 9 ember számára teljesülni fog.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában