2020.07.25. 15:15
Retró fotók: így autóztunk az M1-esen anno
A kor és a nagy autóforgalom igényeinek megfelelően alakítják hónapok óta az M1-est. Lássuk, milyen volt évtizedekkel ezelőtt az ország egyik ütőere.
Az M1-es Bicske - Tatabánya közötti szakaszának átadásakor, 1982.
Forrás: Fortepan/Magyar Rendőr
Hónapok óta zajlik az M1-es felújítása, a tatabányai szakaszon is több lezárás, terelés, feltúrás tanúi az arra közlekedők. Legutóbb újabb szakaszához érkezett a sztráda felújítása, és várhatóan idén novemberre újjászületik a ország közlekedésének egyik ütőere.
Az M1-es építése ötvenhat éve, 1964-ben vette kezdetét az M7-essel közös, törökbálinti szakasszal, majd az útszalagot folyamatosan húzták nyugati irányba. 32 évig készült, több részletben, és 1996-ban az utolsó simítások elvégezésével érte el a sztráda az országhatárt.
A Tatabánya-Bicske közti szakaszt 1982-ben adták át, aminek az az érdekessége, hogy szintén novemberre készült el. A Dolgozók Lapja 1982. november 11-i száma így írt az átadóról: „Hoós László, a generálkivitelező Betonútépítő Vállalat igazgatója jelenthette, hogy az új, 22 km-es szakasz határidőre, költségkereten belül és első osztályú minőségben elkészült.”
A Fortepan gyűjteményében számos fotó található az M1-esről. A retro válogatásban a helyszínek mellett érdekes az akkori autóválaszték is. A fotók Komáromnál, Tatánál és Tatabánya-Bicske közti szakaszokon készültek.
Retró fotók az M1-es tatai és tatabányai szakaszáról