2022.01.25. 17:31
Mi folyik Tata és Kocs között? A Közút és a rendőrség reagált a balesethullámra
Január elején egy hét leforgása alatt 3 nagy baleset is történt Tata és Kocs között. Az esetekkel kapcsolatban megkerestük a Magyar Közutat is.
Forrás: KEM RFK
Kimondottan horrorúttá avanzsált január elején a Tatát Koccsal összekötő 8136-os út, ahol egy hét leforgása alatt három nagyobb baleset is történt. Az esetek további érdekessége, hogy ezen szerencsétlenségek mindegyike az útnak szinte ugyanazon a pontján történt. Kíváncsiak voltunk, hogy mi lehet ennek az oka, ezért megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t.
A balesethullám január 5-én indult, amikor egy autó borult fel a délutáni órákban. Sokat nem kellett várni a következő karambolra. Négy nappal később, január 9-én ismét felborult egy autó. Rá három napra ismét szirénázó tűzoltóautóktól és mentőautótól volt hangos az útszakasz. Akkor egy nő Kocs felől Tata irányába haladt a Hondájával, ám vélhetően nem megfelelően választotta meg a sebességét, ugyanis egy jobb kanyarban elvesztette uralmát a járműve felett. Áttért a szemközti sávba, ahol azonban éppen egy Citroen tehergépkocsi közlekedett. A sofőrök nem tudták elkerülni az ütközést, aminek következtében mindkét jármű az árokban kötött ki. A balesetben mindkét sofőr súlyosan megsérült. Az estről a rendőrök és a katasztrófavédők is közöltek sokkoló helyszíni fotókat.
Olvasóink között is nagy zúgolódást váltott ki a Tata és Kocs közötti balesethullám. Sokak szerint csupán a sofőrök figyelmetlenségének és nem az útviszonyoknak megfelelő vezetési stílusnak köszönhetők ezek a balesetek. Akadnak azonban olyan olvasóink is, akik az útszakasz rossz állapotának tulajdonítják a szerencsétlenségek okát. Az érintett úton ugyanis felmart burkolat található.
Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője megkeresésünkre elmondta, hogy a kérdéses szakaszon egymás után több ív is található, korábban ezért 60 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettek be, sárga keretes iránytáblákat, sűrített szélességjelző oszlopokat, napelemes burkolatprizmákat helyeztek ki itt a balesetek megelőzése érdekében.
– További intézkedésként 2019-ben érdesítő marással javítottuk az egyébként megfelelő állapotú burkolat tapadását. A mart felület különleges vezetési technikát nem igényel, azt a biztonságosabb körülmények megteremtése céljából alkalmaztuk. Azt kérjük az autósoktól, hogy a szakaszon a KRESZ előírásai szerint, a forgalomtechnikai jelzések alapján, az időjárási és látási viszonyoknak megfelelően közlekedjenek, ezek betartásával a mellékút biztonságosan, balesetmentesen használható – mondta a szakember.
Gányai Balázs a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense elmondta: 200 méteres távolságban történtek a balesetek ugyanabban a kilométerszelvényben. A szóvivő kiemelte: a hegyi utakon és az erdős területeken átívelő útszakaszokon késő délután, illetve a kora hajnali
órákban is lehet számítani lefagyásokra, párásodásokra, amelyek balesetveszélyes körülményeket teremtenek. A hatóságok azt kérik: lassabban, körültekintőbben közlekedjenek itt az autósok.