2019.10.15. 10:52
Maxim Vengerov a Zeneakadémián ad koncertet
Valcert és virtuozitást kínál közönségének.
Budapest, 2012. március 17. Maxim Vengerov orosz hegedûmûvész és zeneszerzõ próbál a Liszt Ferenc Kamarazenekarral, akikkel a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében ad koncertet a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben, a Mûvészetek Palotájában. MTI Fotó: Kollányi Péter
Forrás: MTI
Fotó: Kollányi Péter
Maxim Vengerov világhírű orosz-iraeli hegedűművész a Nemzeti Filharmonikusokkal ad hangversenyt csütörtökön a Zeneakadémián, A tánc apoteózisa címmel.
Maxim Vengerov és a Hamar Zsolt által vezényelt Nemzeti Filharmonikus Zenekar „valcert és virtuozitást” kínál közönségének – áll az együttes által az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A hangverseny kezdő száma „a keringő apoteózisa”, Maurice Ravel La Valse című darabja, amelynek tervét a francia komponista 1906-tól kezdve érlelte magában, még Wien címmel. Végül 1920-ban alkotta meg, Ausztria-Magyarország összeomlása után, a valaha volt kedélyes bécsi világ haláltáncaként – emlékeztet a koncert ajánlója.
Max Bruch 1866-ban írt 1. (g-moll) hegedűversenyét a német romantika hegedűirodalmának egyik csúcsműveként tartják számon; a műsorban ezt egy másik Ravel-darab követi.
A Tzigane ihletője egy magyar hegedűs volt: a magyaros rapszódiát Arányi Jelly, a Hubay Jenő nevével fémjelzett 20. századi magyar hegedűművész-iskola egyik legismertebb képviselőjének felkérésére alkotta meg a francia zeneszerző.
A műsor záró darabja Richard Strauss Rózsalovag-szvitje, amelyben a komponista nagysikerű operájának adja impozáns keresztmetszetét – áll a hangverseny ajánlójában.