2023.03.27. 06:00
Így csinált semmi pénzből menő céget – a ChatGPT tanácsai alapján
Fele sem tréfa: egy fiatal férfi a ChatGPT-t használta, hogy összehozza a vállalkozását. Megosztotta, mi volt az első 4 lépés, amit a mesterséges intelligencia tanácsai alapján tett.
Forrás: Shutterstock
Az alábbi képen látható Jackson Greathouse Fall – Twitter oldala itt található – arra kérte a ChatGPT-t, hogy „mondja meg, miként csináljon 100 dollárból minél több pénzt”.
Az OpenAI ChatGPT tavaly novemberi nyilvános beüzemelése óta sokan – köztük fejlesztők és ingatlanosok – a mesterséges intelligenciát is felhasználják üzletük belendítésére. Jackson Greathouse Fall a Twitteren megosztotta, hogy mit kérdezett a chatbottól:
Mit tegyek, ha az a célom, hogy 100 dollárból a lehető legrövidebb időn belül a lehető legtöbb pénzt akarom keresni anélkül, hogy bármi illegálisat tennék?
További kérdéseket is feltett, mire a robot azt tanácsolta neki, hogy indítsa el a Green Gadget Guru nevű vállalkozást, amely környezetbarát termékeket – zöld kütyüket, fenntartható konyhai eszközöket – és tippeket nyújt.
A ChatGPT-nek köszönhetően – más mesterségesintelligencia-eszközöket, például a DALL-E képgenerátor segítségét is bevetve – állítása szerint mindössze egy nap alatt 1378,84 dollárt sikerült összegyűjtenie cége számára. A sztoriról beszámoló Business Insider megjegyzi, hogy nem tudták ellenőrizni ezt az összeget.
Az ifjú vállalkozó tweetje szerint az újdonsült cég értéke jelenleg 25 000 dollár.
A mesterséges intelligencia segítségével az alább látható, itt elérhető weboldalt készítette el.
Ezt a négy lépést tanácsolta a ChatGPT:
1. Domain és tárhely vásárlása
Először is azt javasolta, hogy vásároljon domainnevet nagyjából 10 dollárért, valamint egy webtárhelyet körülbelül havi 5 dollárért.
2. Közvetítői webhely készítése
A ChatGPT azzal folytatta, hogy a költségvetéséből megmaradó 85 dollárt fordítsa webhely- és tartalomtervezésre. Válasszon nyereséges piaci rést, amin kevés versenyző található: ilyennek mondta a speciális konyhai eszközök, a környezetbarát termékek és az egyedi kisállatkellékek piacát.
Jó meglátásnak tűnik a chatbot azon gondolata, hogy olyan webhelyet hozzon létre, amelyen értékesítési jutalékért reklámozza mások termékeit.
Kezdetben a ChatGPT az EcoFriendlyFinds.com domainnevet javasolta, de kiderült, hogy az drága lenne, ezért javasolta a GreenGadgetsGuru.com-ot.
3. Használja ki a közösségi médiát
Segítséget kért a chatbottól a webhely logójának elkészítéséhez is: a ChatGPT fogalmazta meg azokat a szöveges utasításokat, amelyek alapján egy másik MI-eszköz, a képgenerátor DALL-E 2 „megfestette” a logót. Ezen még saját kezűleg javított az Adobe Illustrator program segítségével.
Ezután megkérte a ChatGPT-t, hogy írja meg a weboldal első cikkét. A cikk vakszöveg-generátorral készült sablonja – Tíz környezetbarát konyhai kütyü – jelenleg is ott díszeleg a weboldalán.
Ekkor a ChatGPT azt javasolta neki, hogy ossza meg cikkeit és termékismertetőit a közösségi médiában, köztük a Facebookon és az Instagramon, valamint a Reddithez hasonló online közösségi platformokon a potenciális ügyfelek bevonása és a webhely forgalmának növelése érdekében.
A chatbot ajánlására a fennmaradó költségvetésből 40 dollárt költött Facebook- és Instagram-hirdetésekre, megcélozva a fenntarthatóság és a környezetbarát termékek iránt érdeklődő felhasználókat.
4. Optimalizálás a keresőmotorokra
Az utolsó teendő SEO-technikák használatával a weboldal optimalizálása volt, hogy a keresőmotorok minél jobban megtalálják. Ekkor már nyilvánosságra hozta az oldalát, pedig tudta, hogy még sokat kell dolgoznia rajta.
Az első nap végére 500 dolláros befektetést kapott – nem olyan nagy összeg, de elindulhatott. Jackson Greathouse Fall nem nevezte meg a befektetőit, a Twitteren csak úgy fogalmaz, hogy „elárasztották üzenetekkel”, és „nem fogad el több befektetőt, hacsak nem nagyon kedvezőek a feltételek”.
Ugyan a fiatal vállalkozó beszámolójának egyes részletei elnagyoltak, de talán túl sok tényadatot tartalmaznak ahhoz, hogy egyszerűen mesének tartsuk… Most azt ígéri, hogy egy hónapon át mindennap tájékoztatja olvasóit a Twitteren üzleti kalandjának alakulásáról.
Digitália
- Akkor most utáljuk a karácsonyi videót?
- „Kérlek, halj meg!” – mi is megkérdeztük, miért adott ilyen tanácsot a chatbot egy egyetemistának
- Hogyan műt ez a robot csupán videókból tanulva úgy, mint az emberi orvosok?
- Ki hinné? Az első tömeges virtuális találkozót 1916-ban tartották
- Black Friday: még egy esetleges csalódás sem veszi el a magyarok vásárlási kedvét