2018.12.20. 13:20
Több millió forintot térít vissza egyes előfizetőinek a Vodafone
A Gazdasági Versenyhivatal eljárása eredményeként vállalta a mobilszolgáltató a visszafizetést.
A GVH elfogadta a Vodafone Magyarország kötelezettségvállalását, melynek értelmében a vállalkozás visszatéríti a 2012. november 1. és 2014. május 1. között RED VitaMAX tarifára váltó előfizetőinek a korábbi díjcsomagjukból származó, a tarifaváltás keretében törölt egyenlegeiket.
A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárásában azt vizsgálta, hogy a Vodafone megsértette-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseit RED VitaMAX tarifát népszerűsítő hirdetéseivel.
Utóbbiak ugyanis nem tették egyértelművé, hogy az átlagosnál jóval rövidebb, mindössze 30 napos egyenleg-felhasználási időszak nem csak az áttérést követő feltöltésekre, hanem a korábban felhalmozott, fennmaradt egyenlegekre is vonatkozik.
A Vodafone vállalta, hogy visszatéríti a korábbi egyenlegből fennmaradt, törölt összeget mindazon ügyfeleinek, akiket az említett szabály miatt hátrány ért. A mobilszolgáltató akkor fizet, ha a kérdéses összeg meghaladja a 100 Ft-ot, és az érintett jelenleg is az előfizetője.
A GVH – jogsértés vagy annak hiánya megállapítása nélkül – elfogadta a kötelezettségvállalást, mert úgy értékelte, hogy az teljes mértékben kiegyenlítheti a kárt szenvedett fogyasztók ésszerűen vállalható körét. A hatóság úgy találta, hogy a vállalás elfogadható a cég által javasolt szűkítésekkel együtt is.
Ami a 100 Ft alatti összegek visszatérítését illeti, a kis összeg csekély kárt jelent, ellenben jelentős adminisztratív terheket jelentene. A már nem Vodafone-os ügyfelek kártalanítása pedig – felkutatásuk nehézségei és elhanyagolható számuk miatt – nem feltétlenül indokolt.