Visszajáró

2018.12.20. 13:20

Több millió forintot térít vissza egyes előfizetőinek a Vodafone

A Gazdasági Versenyhivatal eljárása eredményeként vállalta a mobilszolgáltató a visszafizetést.

A GVH elfogadta a Vodafone Magyarország kötelezettségvállalását, melynek értelmében a vállalkozás visszatéríti a 2012. november 1. és 2014. május 1. között RED VitaMAX tarifára váltó előfizetőinek a korábbi díjcsomagjukból származó, a tarifaváltás keretében törölt egyenlegeiket.

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárásában azt vizsgálta, hogy a Vodafone megsértette-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseit RED VitaMAX tarifát népszerűsítő hirdetéseivel.

Utóbbiak ugyanis nem tették egyértelművé, hogy az átlagosnál jóval rövidebb, mindössze 30 napos egyenleg-felhasználási időszak nem csak az áttérést követő feltöltésekre, hanem a korábban felhalmozott, fennmaradt egyenlegekre is vonatkozik.

A Vodafone vállalta, hogy visszatéríti a korábbi egyenlegből fennmaradt, törölt összeget mindazon ügyfeleinek, akiket az említett szabály miatt hátrány ért. A mobilszolgáltató akkor fizet, ha a kérdéses összeg meghaladja a 100 Ft-ot, és az érintett jelenleg is az előfizetője.

A GVH – jogsértés vagy annak hiánya megállapítása nélkül – elfogadta a kötelezettségvállalást, mert úgy értékelte, hogy az teljes mértékben kiegyenlítheti a kárt szenvedett fogyasztók ésszerűen vállalható körét. A hatóság úgy találta, hogy a vállalás elfogadható a cég által javasolt szűkítésekkel együtt is.

Ami a 100 Ft alatti összegek visszatérítését illeti, a kis összeg csekély kárt jelent, ellenben jelentős adminisztratív terheket jelentene. A már nem Vodafone-os ügyfelek kártalanítása pedig – felkutatásuk nehézségei és elhanyagolható számuk miatt – nem feltétlenül indokolt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!