bírság

2018.10.19. 07:50

Nem fizettek a fapados légitársaságok

Sem a Ryanair, sem pedig a WizzAir nem fizette be az október 10-i határidőig azt a bírságot, amelyet még szeptember végén róttak ki a fapados légitársaságokra tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.

Budapest Főváros Kormányhivatala (BFK) a Világgazdaság érdeklődésére közölte: mindkét diszkontvállalat a törvényes határidőn belül fellebbezést nyújtott be az elsőfokú ítélettel szemben, így az ügyek a másodfokon eljáró Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztályához kerültek. A másodfokú hatóságnak a fellebbezések beérkezésétől számítva hatvan nap áll rendelkezésére, hogy a vizsgálatokat lefolytassa és döntésre jusson.

Ha az ír Ryanair és a magyar hátterű WizzAir elismerte volna a felrótt mulasztást, október 25-ig kellett volna rendeznie a büntetést.

Azzal, hogy fellebbeztek, egyúttal időt is nyertek a bírság megfizetésére – a fellebbezés automatikusan halasztó hatályú a másodfokú eljárás lezárásáig.

Amennyiben a légitársaságok az itt hozott döntéssel sem értenek egyet, további keresettel élhetnek a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnál.

Ahogy arról lapunk is beszámolt, a BFK a Ryanairt 100 millió, a WizzAirt 25 millió forintra szankcionálta első fokon szeptember végén a nyári poggyászkezeléssel, illetve az utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt.

A kormányhivatal szerint a légitársaságok nem tettek meg mindent az utasok megfelelő tájékoztatásáért.

A WizzAir több nyári járatánál is előfordult, hogy nem tudott elszállítani minden jeggyel rendelkező utast, mert nem fértek fel a gépre.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!