2019.07.25. 12:02
Több mint tízezer dolgozójától válik meg a Nissan
A Nissan Motor, Japán második legnagyobb autógyára a második negyedévről csaknem 100 százalékos működési nyereségcsökkenésről jelentett csütörtökön, amikor nyilvánosságra hozta jelentős létszámleépítési tervét is.
A worker paints a car in the assembly line of the March and Versa models at Nissan's Industrial Complex in Resende, 160 km west of Rio de Janeiro, Brazil, on Februrary 3, 2015. The Nissan plant in Brazil will be able to produce 200,000 cars and utility vehicles per year. The company aims to achieve 5 percent of the market share by 2016 in Brazil, the fourth largest automotive market in the world. AFP PHOTO / YASUYOSHI CHIBA (Photo by YASUYOSHI CHIBA / AFP)
Forrás: AFP
Fotó: YASUYOSHI CHIBA
A Nissan azt közölte, hogy a működési eredménye a június végével záródott három hónapban 98,5 százalékkal, 1,6 milliárd jenre (14,8 millió dollár, 100 jen=270,34 forint) esett.
A romló adatot az eladások csökkenésével, a magasabb nyersanyagárakkal és a devizaárfolyamok kedvezőtlen alakulásával indokolta.
A Nissan eladásból származó bevétele 13 százalékkal, 2370 milliárd jenre (22 milliárd dollár) esett. A cég 1,23 millió járművet értékesített a negyedévben, 6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
A Nissan csütörtökön azt is bejelentette, hogy globálisan 12 ezer 500 dolgozójától – munkavállalói állományának 9 százalékától – válik meg 2023 márciusáig,
és eddig az időpontig legalább 10 százalékkal csökkenti a modellek számát, hogy hatékonyabbá tegye és föllendítse üzletmenetét.
A cég megerősítette azt az előrejelzését, hogy a folyó évi működési nyeresége 28 százalékkal zsugorodik az előző évi 45 százalékos esés után.
A tavalyi kiemelkedően rossz eredményekért Carlos Ghosnt, a japán autógyártó tavaly novemberben leváltott elnökét tette felelőssé az új menedzsment.
Májusban Szaikava Hiroto, a Nissan vezérigazgatója azt mondta, hogy a problémák többsége „az előző vezetés negatív örökségéből” fakad, így az eltúlzott, fölösleges befektetésekből, valamint az eladások mesterséges felpumpálásából.
Carlos Ghosn majdnem két évtizeden át vezette a japán autógyárat, mígnem tavaly ősszel Japánban letartóztatták pénzügyi vétségek miatt.
Borítóképünkön egy munkás a Nissan egy brazíliai gyárában