2019.06.07. 11:38
Jól pörgetik a felújítások a barkácspiacot
Egy év alatt 20 milliárd forinttal bővült a magyar barkácspiac, amelynek a forgalma tavaly elérte a 160 milliárd forintot.
Forrás: Shutterstock.com
Fotó: Volodymyr Tverdokhlib
Az építőipar felfutása kevésbé hat az ágazatra, mint amennyire a beruházókra vagy a kivitelező cégekre. A szektort sokkal inkább a felújítások húzzák, a legkeresettebb termékcsoportok a lakberendezési termékek, a kerti bútorok, a padlólapok és a szaniteráruk – olvasható a Világgazdaság cikkében.
A Blokkk.com elemzése szerint
a kereskedelmi költések nagy része az élelmiszerboltok kasszáit gazdagítja, második helyen viszont már az építőanyag- és a barkácspiac áll, a harmadikon pedig a kozmetikumok piaca.
A lakáspiac várható gyorsulása az idén a bútor-, a lakásfelszerelés-, valamint az építőanyag-piacon generálhat további költéseket.
Bagaméri László, a Praktiker értékesítési igazgatója szerint a társaságuk piaci részesedése immár 35-36 százalékra tehető. A Világgazdaságnak kifejtette, hogy
a plázastop miatt nem tudnak idehaza további áruházakat nyitni, de arra az esetre, ha enyhülne a szabályozás, rajtra kész állapotban vannak, további két-három egységgel bővítenének, és határon túli expanzióban is gondolkodnak.
A húsz áruházzal rendelkező Praktiker tavaly 20 százalékos bővüléssel 57,1 milliárd forint árbevételt ért el, amelynek 7 százalékát az online csatorna adja. A lánc 24 ezer terméket kínáló webáruháza a tizenöt legnépszerűbb hazai e-kereskedelmi platform egyike – ezt már Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója mondta.
Tavaly 6 millióan vásároltak a barkácsüzletláncnál, az átlagos kosárérték 9200 forint volt.
Borítókép: illusztráció