2021.03.27. 15:35
Ideiglenes terelővágányokon mennek a vonatok Tatabányánál hétfőtől
Gőzerővel zajlik a Bánhida és Sárberek városrészeket összekötő aluljáró építésének előkészítése. A hétvégén száznegyven szakember dolgozott folyamatosan a területen, hogy hétfőn hajnali öt órától mindkét ideiglenes terelővágányon közlekedhessenek a vonatok.
Forrás: 24 Óra
Fotó: Dallos István
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Bánhida és Sárberek városrészeket összekötő út és aluljáró építése: március utolsó hétvégéjén elkészültek az ideiglenes terelővágányok, amelyek az aluljáró építésének megkezdésével biztosítják a vasúti közlekedést. Az aluljáró földmunkáit a Csónakázó-tó felőli oldalon kezdik – tájékoztatta a kivitelező, az A-Híd Építő Zrt. képviselője Bencsik János miniszterelnöki biztost, országgyűlési képviselőt a helyszínen. Hatalmas gépekkel dolgoznak majd, amely némi zajhatással is járhat.
A MÁV tájékoztatása szerint egyébként az aluljáró építésének előkészítő munkálatai miatt szombaton és vasárnap 6 és 21 óra között a Déli pályaudvarról induló S10-es személyvonatok a teljes útvonalukon az eredeti menetrendhez képest 5-11 perccel később közlekednek.
Sárberek-Bánhida vasúti aluljáró: átterelik a vonatközlekedést Tatabányánál
Az ütemterv szerint a vasúti híd építésével novemberre készülnek el, ekkor terelik vissza eredeti nyomvonalra a vonatokat. Az aluljárót decemberben kezdik építeni, s a folyamat egy évig tart. Várhatóan 2023 márciusára fejeződik be a beruházás. Az út két végén kiépítendő csomópontokon ideiglenes forgalomterelésre is lehet számítani. A lakosság közlekedését szükség esetén kisebb terelésekkel, sávlezárással biztosítja majd a kivitelező.
A hatmilliárdot is meghaladó beruházás forrásait a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP), a Modern Városok Program keretében biztosított hazai költségvetési forrás valamint Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata biztosítja.
A projektben két fázisban készül el Bánhida és Sárberek városrészeket összekötő út és aluljáró. Az első projektelemben szerepel összekötő út, egyesített gyalog- és kerékpárút, két buszöböl és peron megépítése, valamint új közúti aluljáró építése az összekötő út és az átépülő vasúti pálya keresztezésében. A másik fázisban az új vasúti híd építése szerepel Budapest és Hegyeshalom vasútvonal között, valamint az új összekötő út keresztezésében, s ehhez kapcsolódóan terelővágány, vasúti pálya és felsővezeték építési munkák.
Az összekötő út a Madách út – Polacsek köz csomópontjából indul, keresztezi a Dubnik-patakot, a gázcsere telepet, érinti a Turul utcát, majd aluljáróval a Budapest–Hegyeshalom vasúti fővonalat és a Vízmű bejáratában csatlakozik a Sárberki gyűjtőúthoz. A 824 m hosszú, új nyomvonalú, mindkét irányban egy sávos összekötő út része az aluljáró. Vele párhuzamosan az egyik oldalon gyalog- és kerékpárút épül. A szakaszon két autóbusz öböl épül. Az aluljáró a két vágányú Biatorbágy-Tata (Budapest-Hegyeshalom) vasútvonal alatt vezet át.
További fejlesztések
– A város vezetőjével közös állásponton vagyunk a beruházáshoz kapcsolódó közlekedési fejlesztések tekintetében – mondta Bencsik János. – A most megnyíló uniós pályázatok keretén belül Tatabánya számára 10-11 milliárdos keretösszeg nyílik, amelyből szeretnénk új csomópontot kialakítani Sárberek-Újváros határán, a Dózsa György út és Turul utca kereszteződésében, a Bánhidán, a katolikus templomnál, valamint a Vágóhíd utca térségében.
Jelentős beruházás még az egykori szénszállító út korszerűsítése, s igen fontos a pályaudvar átalakítása, amelynek befejezéséig a kormány 500 milliós támogatást biztosít a peronok ideiglenes akadálymentesítésére. Nagyléptékű beruházás lesz a Környei elkerülő út is.