2010.08.21. 14:03
Képtelenek a pártok meghódítani az internetes közösséget
Még az online médiában otthonosan mozgó pártoknak sem sikerült meghódítaniuk az internetes közösségeket az önkormányzati választási kampányban – derül ki a főpolgármester-jelöltek internetes megjelenését vizsgáló felmérésből.
A Brandmonitor a különböző internetes közösségekben (Facebook, Twitter), blogokon, fórumokon, hírcsatornákon mérte a jelöltek nevének említését április óta - idézi a Népszabadság a felmérést.
A felmérés egyfelől igazolta, hogy a nyáron az internetes közönség alig érdeklődött a választás iránt, másfelől azt is, hogy a jelöltek nem igazán használták ki az internetes kampányban rejlő lehetőségeket – annak ellenére sem, hogy az LMP és a Jobbik „hagyományosan” jobban használja az internetet politikai üzeneteik közvetítésére.
A jelöltek közül egyedül a szocialista Horváth Csabának sikerült megütnie a netes közösségek ingerküszöbét (az említésekben 50 százalékos többséggel vezet április óta); őt több alkalommal említették meg, mint a többi jelöltet együttvéve. Ugyanakkor a Brandmonitor adatai szerint Horváth is leginkább csak a BKV ingyenességéről tett bejelentésével tudott bekerülni az online hírfolyamba, ezenkívül csak a volt cégénél indult APEH-vizsgálat keltette fel a netezők érdeklődését.
A cikk nem ért véget, lapozzon!