2005.06.29. 06:11
Mégis beépítenék az állomást
A napokban eldől, épülhet-e bevásárlóközpont a metró kőbánya-kispesti végállomásánál. A lakók újabb tiltakozó aláírásokat juttattak el a főpolgármesterhez.
[caption id="" align="alignleft" width="320"] Holnap tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés a KöKi ügyét. A kispesti lakók tüntetést szerveznek a városházánál. Így szeretnék elérni, hogy a jelenlegi tervek ne valósulhassanak meg.
[/caption]A Fővárosi Közgyűlés holnap, a kispesti képviselő-testület jövő héten dönt a Kőbánya-Kispest metróállomás környékének sorsáról. A budapestiek KöKi néven emlegetik a mintegy hetvenezer négyzetméteres területet a metró végállomásánál. Jelenleg kis túlzás nélkül lehet Budapest szégyenfoltjának nevezni a városrészt. Bent a metróállomás épülete akár egy kínai piac. Odakint nem túl bizalomgerjesztő butikok és büfésbódék tarkítják a lehangolóan sivár terepet. A kispesti önkormányzat arra készül, hogy befektető bevonásával teljesen megújítja a környéket. Az elképzelések szerint bevásárlóközpont, barkácsáruház, sportcsarnok és irodaház állna itt. A BKV buszállomását is vállalkozói tőkéből szabnák át. A tervek nagy ellenállást váltottak ki a lakosság körében. A múlt héten újabb nyolcszáz tiltakozó aláírást juttattak el a főpolgármesteri hivatalba a kispestiek.
Korábban a Fővárosi Tervtanács elnöke, Budapest főépítésze, Schneller István sem támogatta a beépítést. Az ugyanis sok zöldfelületet venne el, és nagyon megnövelné a forgalmat. Gyulai István, Kispest főépítésze azt mondja, azóta már csökkentették a terület beépíthetőségét. Így a KöKi huszonöt százalékának zöldterületnek kell lennie. Van, ahol a felszínen, van, ahol az épületek tetején is elég kialakítani a zöldsávot. A lakókat ez nem nyugtatja meg. Már csak azért sem, mert szerintük a városszéli bevásárlóközpont biztosan idevonzaná az autókat és teherjárműveket a környező településekről. Vannak, akik szerint már most is repednek a falak a teherautóktól.
A főépítész erre úgy érvel, hogy a területet csak a Vak Bottyán utca felől határolja lakóövezet. Körülötte az erdő, a vasút, illetve a Ferihegyi út húzódik. Vagyis nem sok lakót érint a forgalomnövekedés. De azt Gyulai István is elismeri, hogy több lesz itt a gépjármű. A lakosság számára épp ezért felajánlották zajvédő fal vagy zajvédő domb építését. De senki nem akarta, hogy ilyen panorámára nyíljon az ablaka. Most az a legvalószínűbb, hogy dupla fasor választja majd el az úttól a lakóterületet. Ez fogja majd fel a zajt és a port. Bárhogy is lesz, ahhoz, hogy itt bármi is épülhessen, más övezetbe kell átsorolni a telkeket. Továbbá új rendezési tervet kell készíteni. A helyi ellenzék, a Kispestért Polgári Szövetség nagyon furcsállja, miért nem az átsorolás után értékesítik az ingatlant. Ekkor ugyanis már a többszörösét éri a telek.
Az önkormányzati döntések után várhatóan egy közel húszezer négyzetméteres bevásárlóközpont áll majd a KöKi-n. Alatta többszintes mélygarázs fogadja az autókat. A jelenleg is telt házzal működő P+R parkolót kicsit odébb helyezik, s az eddigi 205-ről 330 férőhelyesre bővítik. Vagyis az autósokat egyáltalán nem érné kár, továbbra is parkolhatnak itt, ha metróval akarnak bejutni a belvárosba. Az önkormányzat nem érti a beruházás ellenzőit. Szerintük az átalakítással mindenki jól jár. Hiszen olyan beruházásokat vállal a befektető kétmilliárd forint értékben, amelyeket közpénzből kellene megcsinálni. Igaz, ezek a fejlesztések nem a kerület, hanem a főváros és a BKV feladatai lennének.
Mi szól...
Mellette:- Új munkahelyek
- Új vásárlási és szórakozási központ
- Új közlekedési csomópont
- Megújuló metróállomás
és mi szól...
Ellene- A kis utcákban is átmenő forgalom
- Zaj- és légszennyezés
- Megszűnik a zöldterület
- Tönkremennek a kis üzletek
- Új munkahelyek
- Új vásárlási és szórakozási központ
- Új közlekedési csomópont
- Megújuló metróállomás és mi szól... Ellene
- A kis utcákban is átmenő forgalom
- Zaj- és légszennyezés
- Megszűnik a zöldterület
- Tönkremennek a kis üzletek Holnap tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés a KöKi ügyét. A kispesti lakók tüntetést szerveznek a városházánál. Így szeretnék elérni, hogy a jelenlegi tervek ne valósulhassanak meg. -->