Csúszós út

2024.09.09. 11:22

Helyszíni fotókon a 1119-es úton hétfő reggel történt baleset

Hétfő reggel végre megérkezett a várva várt eső. Azonban a csúszós út miatt vármegyénkben is balesettel indult a nap. Sárisáp közelébe riasztották a mentőket és a tűzoltókat egy balesethez.

Kemma.hu

Félpályás útlezárás volt hétfő reggel a 1119-es úton Sárisáp után, Tatabánya felé egy baleset miatt. Portálunk olvasója munkahelyére igyekezett, amikor észrevette a mentőautó fényét. Közelebb érkezve már a katasztrófavédelem egyenruhásait is meglátta, akik egy árokba borult autón dolgoztak.

Hétfő reggel végre megérkezett a várva várt eső. Azonban a csúszós út miatt vármegyénkben is balesettel indult a nap. Sárisáp közelébe riasztották a mentőket és a tűzoltókat egy balesethez.
Hétfőn reggel a 1119-es utón Sárisáp közelébe riasztották a mentőket és a tűzoltókat egy balesethez
Fotó: Feleki Marietta / Forrás: 24 Óra

A Komárom-Esztergom vármegyei rendőrkapitányságtól megtudtuk, hogy Nagysáp felől Tokod irányába közlekedett a jármű, amikor a kanyarban kisodoródott és az árokba hajtott. A furgonban a sofőr mellett két utas tartózkodott. Úgy tudjuk, hogy mindhárman könnyebb sérülésekkel megúszták a balesetet. 

Elkerülhető a baleset

Nekik szerencséjük volt, de a hirtelen lezúduló sok eső akár komoly balesethez is vezethet. Esőben vezetni ugyanis komoly odafigyelést igényel. Ezért a rendőrség tanácsokkal segíti az autósokat, hogy ne forduljon elő tragédia. 

Az erős szél, a nagy mennyiségű, hirtelen lezúduló csapadék és a pillanatok alatt megváltozó közlekedési környezet teljes embert kíván a volánnál. Figyelni kell a szél által sodort törmelékre, faágakra. Emellett az esőben is meg kell tartani a pontos helyzetértékelési képességet. 

A rendőrség Országos Balesetmegelőzési Bizottságának tanácsai:

  • Figyelni kell a szél által sodort törmelékre, faágakra, az esőben meg kell tartani a pontos helyzetértékelési képességet, mint a sebesség megítélése, térbeli helyzet meghatározása, fékút felmérése. 
  • Mindeközben tudni kell elemezni a többi közlekedő cselekedeteit is, kezdve a gyalogosokétól. 
  • Figyelni a többiek reakcióit, felbecsülni vajon miért éppen úgy cselekednek, mit próbálnak elhárítani, elkerülni. 
  • A gyalogosoknak kerülni kell az úttesre való váratlan lelépést: viharban az autósok sem észlelik olyan könnyen a gyalogost. 
  • Még a gyalogos elsőbbségét biztosító helyeken is csak akkor szabad megkezdeni az átkelést, ha már biztosan megállt az autó, vagy nincs a közelben. 

A városban közlekedőknek is komoly veszélyforrást jelenthetnek a nyár végi heves záporok. Az autósokat a romló látási viszonyok és a gyorsan képződő tócsák, összegyűlő-elfolyó csapadékvizek hozhatják zavarba. 

  • A sebességet mérsékelni kell arra a szintre, amit a látási viszonyok engednek. 
  • Erős vízátfolyásokat, utcai „folyamokat” keresztezve, vagy abban haladva szintén mérsékelni kell a sebességet, elkerülve a felúszás veszélyt, amely a tapadás elvesztésével jár: ekkor a kocsi irányíthatatlanná válik. 
  • Azonban annyira lelassítani se szabad, hogy az autó ne tudjon átkelni a vizen: hogy sikerüljön érdemes alacsonyabb sebességfokozatba visszakapcsolni, hogy legyen ereje a motornak kisebb sebességgel is legyőzni a víz ellenállását. 
  • A mélynek számító utcai víz erősen fékező hatású, nagy a tócsában, patakban lévő víz tömege, amit a kocsi a kerekeivel odábbnyom-mozgat, tehát a mozgási energiáját felemészti. Ekkor gázadással őrizhető meg úgy a haladási sebesség, mint a gépjármű feletti uralom, irányíthatóság. 
  • Féloldalasan vízbe hajtva számítani kell a víz fékező hatása miatt, hogy a kocsi a vizes oldal felé félre fog húzni, ezt ellenkormányzással és gázadással lehet védeni.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában