Interjú

2023.07.06. 13:33

Megtalálta a számítását az AGC új ügyvezetője

A kor kihívása, hogy az autóüveg gyártása is változik. Megvan az új technológia, és most az AGC csoporton belül pályáznak arra, hogy itt készüljenek az új üvegek. Többek között erről beszélgettünk Sabján Lászlóval, aki alig több mint egy éve vette át a tatabányai AGC Glass Hungary Kft. vezetését.

Kemma.hu

Sabján László, a tatabányai AGC Glass Hungary Kft. ügyvezetője

Forrás: Beküldött

– Milyen vezetési elveket hozott magával korábbi munkahelyéről?
– Amit magammal hoztam – és szerencsére az itteni etikai kódexben is benne van – az az egyenlőség elve. Nincs megkülönböztetés bőrszín, nemi jelleg, vagy vallási meggyőződés alapján. Többszínűség, elfogadás és bevonás a jelszavunk. Ennek megvalósítása az AGC idei célkitűzése a HR-területen.

– Milyen kihívások várták az AGC-ben?
– Egyik ilyen terület az energiagazdálkodás, mely a tavalyi évben az árak drasztikus emelkedése miatt még nagyobb fókuszba került. Tavalyi projektünk mintegy két százalékot csökkentett a költségeken. Ez azért is fontos volt, mivel benne vagyunk az EKR-ben (Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszer), ami további költségnövekedés lett volna, ha nem sikerül teljesítenünk a kiszabott kvótát. A projektnek köszönhetően sikerült öt évre lefednünk magunkat, sőt a megtakarításainkat a piacon tudtuk értékesíteni.

– Mi a másik tényező?
– Mi nagy síküveg táblákból vágjuk ki a formát, ami után azt meghajlítjuk, hogy a kívánt formájú autóablaküveg legyen belőle. A leeső darabokat, amik óhatatlanul keletkeznek, visszaszállítjuk az üveggyárba. Ennek az arányát tudtuk megkétszerezni. Ez újabb bevételnövelő tétel lett nekünk, és az üveggyár is spórol, hiszen ezt könnyebb visszaolvasztani, mintha alapanyagaiból kéne előállítani a táblákat.

Megjárta a szamárlétrát az ügyvezető
Sabján László Zalaegerszegen született, ott járt középiskolába, majd 2000-ben végzett a Műszaki Egyetemen gépészmérnökként. Diplomamunkáját már a General Electric lighting üzletágában, Budapesten, a Váci úti telephelyen, a régi TUNGSRAM-ban írta. Huszonegy évig dolgozott a nagy múltú cégnél, megjárta azt a bizonyos szamárlétrát, felsővezetőként keresett új kihívásokat. 2022 májusában vette át a tatabányai AGC Glass Hungary Kft. vezetését, ahol a termelést irányítja, illetve ügyvezető igazgatóként képviseli a társaságot.

Úgy érzi, a megfelelő helyre került, hogy azt a feladatot találta meg, amit keresett. Mind kultúrájában, mind pedig gyártási jellegében és felépítésében olyan, amilyennek elképzelte a megfelelő munkahelyet. Nős, felesége HR-területen dolgozik. 2010-ben született a nagyobbik, 2014-ben pedig a kisebbik lányuk. Eddig Dunakeszin laktak, de egy év itteni munka után elhatározták, hogy Tatabányához közelebbre, azaz Budaörs és Budapest határára költöznek.

– Az iparágnak mivel kell szembenéznie a következő években?
– Az elektrifikációval felmerült az igény, hogy más típusú autóüveget kellene gyártani, főleg a zajcsökkenés miatt. Megvan a technológia, és most az AGC csoporton belül pályázunk arra, hogy nálunk készüljenek ezek a termékek. Az AGC próbál kilépni a csak autóüveg gyártásból antennák, szenzorok fejlesztésével, valamint – megmaradva az üvegnél – a szélvédőre vetített információk kiterjesztésével (a közeljövőben a szélvédőre belülről vetítés akár szép tájakat is meg lehet jeleníteni körben az üvegen, és ez már az önvezető autók világát vetíti előre.)

– Hogy igazodik ezekhez az elvárásokhoz az AGC?
– A cég új stratégiát fogalmazott meg, melynek központjában az ember, a bolygó, az innováció és a nyereség áll. Az utóbbival kezdve, nyilván bennünket is megviselt a Covid és az energiaárak növekedése, ez kihatott a nyereségre. Itt vissza kell térnünk a nyereséges oldalra. A bolygót tekintve nemcsak az uniós direktívákat kívánjuk teljesíteni, hanem előbbre lépni a zöld villamosenergia felhasználásában, és a CO2 kibocsátásban is. 2025-re 100 százalékban zöld villamosenergiát szeretnénk használni. 

– Az innováció a korábban felsorolt fejlesztéseket takarja?
– Az emberek megtartásához szükség van az egyenlő bánásmódra, a képzésekre, és természetesen a megfelelő bérezésre. Az év elején 16 százalékos béremelést adtunk, és számos egyéb juttatásunk is van. Ilyen a támogatott meleg étkeztetés, a 100 százalékban térített helyi- és távolsági bérlet, a munkaidő alatti ingyenes masszázs, a különféle szűrővizsgálatok, a belépők különféle eseményekre, strandra, vagy a most bevezetni kívánt kéthetes gyermekfelügyelet augusztusban a kisgyermekes szülőknek.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!