2018.11.07. 11:28
32 milliárdos beruházás Tatabányán: dél-koreai cég jön az ipari parkba
A Doosan Európában egyedüliként fog rézfóliát gyártani elektromos autók akkumulátoraihoz a tatabányai gyárában.
Budapest, 2018. november 7. Kim Dzsong Vu, a Doosan Group európai elnöke a dél-koreai cégcsoport beruházását bejelentõ sajtótájékoztatóján a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2018. november 7-én. A Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendõ kormányzati támogatással 32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára. MTI/Kovács Attila
Fotó: MTI/Kovács Attila
A dél-koreai Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő kormányzati támogatással 32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára.
A beruházás bejelentésén szerdán Budapesten Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter közölte, hogy a Doosan új, 181 embert foglalkoztató új üzeme Európában egyedüliként fog rézfóliát gyártani elektromos autók akkumulátoraihoz.A cég évente 2,2 millió jármű számára állítja elő a nélkülözhetetlen alkatrészt, amelyből várhatóan Kínába és az Egyesült Államokba is szállítanak.
Jongwoo Kim, a Doosan Group európai elnöke kiemelte, hogy az évi 50 ezer tonna gyártókapacitású üzem építése még idén elkezdődik, és várhatóan 2019 második felében ér véget, a beruházástól pedig a cég piaci részesedésének bővülését várja, és arra számít, hogy a tatabányai gyár termékei iránt rohamosan fog nőni a kereslet a következő években.
Bencsik János, a térség fideszes országgyűlési képviselője stratégiai áttörésnek nevezte a beruházást a Tatabánya-Környe ipari park történetében. Az itt működő cégek sikerében a jól képzett magyar munkaerőnek is része van, a beruházók pedig hozzájárulnak a térség fejlődéséhez, tette hozzá
Szijjártó Péter szerint belföldi keresletet is kielégíthet a tatabányai üzem, hiszen az Audi már megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását Magyarországon, és a BMW is árammal hajtott autók előállítására készül Debrecenben. A miniszter hangsúlyozta, hogy Magyarországnak minél több hasonló beruházást kell az erős nemzetközi versenyben elnyernie, hogy az autóipar új korszakában is sikeres lehessen.
Az ágazat – mint mondta – a magyar ipari termelés 28,8 százalékát adja, termelési értéke tavaly meghaladta a 8100 milliárd forintot, ennek 91,7 százaléka külföldön talál vevőre. A politikus szerint a magyar autóipari teljesítmény idén felülmúlhatja a tavalyi termelési rekordot. Üdvözölte egyúttal, hogy Tatabányára rövid időn belül már a harmadik nagy értékű befektetés érkezik, Dél-Korea pedig a legjelentősebb beruházók egyike Magyarországon. A távol-keleti államba irányuló kivitel a tavalyi 500 millió dollárt követően már az idei első 8 hónapban meghaladta a 310 millió dollárt, a kereskedelmi forgalom pedig 54 százalékkal bővült tavalyhoz képest, közölte.
A vállalat előrejelzése szerint – mint mondta – a rézfólia iránti 75 ezer tonnás éves kereslet az elektromos autózás fellendülésének köszönhetően 2025-re 955 ezer tonnára nőhet, a bővülés üteme tehát jelentős, megközelítheti az 50 százalékot évente. Az 1896-ban alapított Doosan 2017-ben 17 milliárd dollár árbevételt ért el, 37 országban 38 ezer alkalmazottat foglalkoztat.