2020.05.18. 10:15
Az Ezüst szalag lesz az év első vitorlásversenye
A Magyar Vitorlás Szövetség május elején úgy döntött, hogy a versenyrendszer újraindítása a biztonsági kockázatok minimalizálásával, a fokozatosság elvét követve megtörténhet.
Idén harmadszor rendezi meg június 6-7-én a Spartacus Vitorlás Egylet a nagyhajós mezőny egyik legizgalmasabb erőpróbáját, a Balatonföldvár-Balatongyörök-Balatonföldvár éjszakai túraversenyt: az Ezüst szalag az év első hazai vitorlásversenye lesz.
A Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) május elején úgy döntött, hogy a versenyrendszer újraindítása a biztonsági kockázatok minimalizálásával, a fokozatosság elvét követve megtörténhet, és június 1-től lehetőség nyílik a hivatalos rendszerben versenyeket rendezni.
Beharangozó írásában a Spartacus emlékeztet, hogy az Ezüst szalagon eddig minden évre jutott izgalom: 2018-ban viharos szél, 2019-ben nagyon gyenge szellő, 2020-ban pedig a koronavírus járvány miatt bevezetett korlátozások okozhatnak fejtörést a résztvevőknek.
A versenyen az MVSZ ajánlásait maximálisan figyelembe veszik a rendezők: kizárólag a VIHAR rendszeren keresztül lehet nevezni, a parti rendezvények kötelező elhagyása miatt csökkentett nevezési díjat csak átutalással lehet befizetni, parti nevezés nincs. A díjkiosztó elmarad, a díjakat – köztük az abszolút elsőnek járó örökös vándordíjat, egy súlyos ezüst tálcát – később juttatja el a helyezetteknek a rendezőség.
Ami viszont változatlan: a rajt a Balatonföldvár előtti vízterületen lesz június 6-án szombaton 18 órakor és június 7-én vasárnap 14 óráig lehet érvényesen befutni. Az Ezüst szalag felkészülést is kínál a Kékszalagra, a mintegy 80 kilométeres távon fel lehet frissíteni az éjszakai hajóvezetés, navigáció és a hajón belüli kommunikáció trükkjeit.
A versenyen 2018-ban az AC45-ös katamarán nyert, Vándor Róbert kormányzásával, az erős szélben mindössze 3 óra 4 perc alatt tette meg a távot. Tavaly a New Black Jack Décision 35-ös katamarán győzött, a tízszeres világbajnok osztrák Roland Ga:blerrel a kormánynál. Ennek a csapatnak a gyenge szélben az előző évinél percre pontosan öt órával több idő kellett a célba éréshez.
Forrás: MTI