2018.08.13. 09:00
Az Y generáció legnagyobb kihívása a monotonitás
A CEO for 1 Month gyakornoki programban 48 ország ügyvezetője mellé kerestek fiatal tehetségeket. A program lényege, hogy a kiválasztott fiatalok valós piaci környezetben szerezhetnek munkahelyi tapasztalatokat.
Businessman making presentation to colleagues in front of graphs on screen
Monotonitástűrés, információáradat és az elméleti tudás gyakorlati alkalmazása az Y generáció legnagyobb kihívásai – derül ki az Adecco Csoport CEO for 1 Month gyakornoki programjából. Az eredményekről a Hirado.hu számolt be a Profit7-re hivatkozva.
„Az elméleti tudás és a gyakorlati tapasztalat közti különbségnek talán soha nem volt még akkora súlya, mint napjainkban.
A munkatapasztalat ma már szinte minden álláshirdetésben alapvető követelmény, a pályakezdők viszont nyilvánvalóan ritkán rendelkeznek vele. Ezt az ellentmondást próbáljuk feloldani évről évre a CEO for 1 Month gyakornoki programunkkal”
– ismertette a program lényegét Stefano Longo, a magyarországi Adecco Kft. ügyvezető igazgatója.
Magyarországon a 25 éves Iváncsics Gergely, a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett hallgató ülhetett az igazgatói székbe.
„Az önéletrajzok szűrésénél – mint minden cég – elsősorban azokat a képzettségeket és képességeket vettük figyelembe, amelyek illenek a profilunkhoz. Gergely közgazdász és pszichológus egyben, mondhatni ez a tökéletes kombináció egy HR szakember számára” – mondta el Stefano Longo.
Az X generáció is sokat tanulhat az Y-tól
A különböző vállalati gyakornoki programok nemcsak a fiatalabb, de az idősebb generáció számára is hasznosak lehetnek. Az X generációhoz az 1960 és 1979 között születettek tartoznak, az Y generációba az 1980 és 1995 közöttiek – ismerteti a cikk. „Az egy hónapos gyakorlat során tudatosan át kellett gondolnom minden egyes feladatomat. Figyelnem kellett arra is, hogy folyamatosan visszajelezzek Gergelynek a teljesítményéről, hiszen ez nagyon fontos az Y generációnak. Emellett Gergelyt is arra biztattam, hogy mondja el véleményét, meglátásait a különböző feladatokkal kapcsolatban, így valóban a csapat tagjának érezte magát.
A fiatalos, újfajta megközelítésnek köszönhetően több esetben is a korábbi eljárásnál hatékonyabb megoldást találtunk a feladatok megoldására”
– mondta el a szakember.
A monotonitást még szokni kell
Gergely tapasztalatai többek között az Y generáció legnagyobb kihívására is rámutatnak. „A többórás megbeszélések, a monoton munkafolyamatok igazi küzdelmet jelentettek számomra. Emellett a hatalmas információmennyiség és annak gyors feldolgozása, majd azonnali használata is kihívást jelentett. Másfelől viszont
rengeteget fejlődött az aktív nyelvtudásom,
hiszen a megbeszélések, prezentációk és elemzések készítése leginkább angol nyelven történt” – mondta el tapasztalatait Iváncsics Gergely.
Az Y generációban is van ambíció
Gergely gondolkodása a munka világáról megmutatja, hogy a mai huszonéves fiataloknak a szakmai fejlődés lehetősége és a megbecsülés jó hívószó lehet. „Nem tagadom, hogy a magas, 1,8 millió forintos fizetés nagy szerepet játszott abban, hogy jelentkeztem a programra, de ennél sokkal fontosabb szempont volt, hogy kipróbáljam magamat egy multinacionális vállalatnál. Az Adecconál eltöltött egy hónap alatt rengeteg szakmai kihívással és fejlődési lehetőséggel lettem gazdagabb, amit a jövőben kamatoztatni tudok alkalmazottként, vezetőként vagy akár egy saját vállalkozás indításakor.”
Borítóképünk illusztráció. Forrás: AFP / MONTY RAKUSEN / CULTURA CREATIVE