2017.09.27. 14:47
Amire az internetes vásárlásnál mindenképpen érdemes figyelni
Minden esetben körültekintően kell eljárni az online vásárlásnál: a kiválasztott webáruház honlapján ellenőrizni kell, hogy szerepel-e azon a cég pontos neve, székhelye és postacíme, hiszen ezeket az Európai Unióban minden cégnek fel kell tüntetnie – mondta Kóródy Dávid, a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője szerdán az M1 csatornán.
A testület hivatalvezetője ugyanakkor azt javasolta, hogy ha a vásárlók a cég honlapján csupán egy e-mail címet találnak, akkor azzal a webáruházzal lehetőleg ne kössenek szerződést.
A testülethez érkező panaszok közül kiemelte az internetes vásárlásoknál a fogyasztónak biztosított 14 napos elállási joggal és a tartós fogyasztási cikkek vásárlásánál az egy éves kötelező garanciával összefüggő problémákat.
Kóródy Dávid közölte: az elállási jog gyakorlásánál abból adódnak a fogyasztó és a kereskedő közti konfliktusok, hogy vannak cégek, amelyek ki akarnak bújni az elállási jog által rájuk kiszabott kötelezettség alól, és olyan többletfeltételeket követelnek a vásárlótól, amelyek a jogszabályban nem is szerepelnek. Példaként említette például azt, amikor a cég csak eredeti, bontatlan csomagolásban hajlandó visszavenni az adott terméket.
Szólt arról is, hogy a tartós fogyasztási cikkeknél az egy éves garancia azt jelenti, hogy ha a termék meghibásodik, akkor a vállalkozásnak kell bizonyítania, hogy eladáskor még hibátlan volt, ha ezt nem teszi meg, akkor ki kell cserélnie vagy ki kell javítania az adott terméket.
(Borítókép: Shutterstock)