2019.07.08. 09:46
Behálózta a fogyimaffia Tatár Csilláékat
A fogyasztószeres cégek nemcsak a vevőiket, hanem a hírességeket is átverik. A színésznők, tévések tehetetlenül figyelik, ahogy szélhámosok visszaélnek a nevükkel.
Forrás: MTI
Fotó: Zih Zsolt
Több szakmai szervezet, komoly menedzsmentek és ügyvédeik, de még a rendőrség is hiába keresi több mint fél éve azokat az internetes csalókat, akik a legnépszerűbb hazai celebek nevével és fényképével visszaélve már valószínűleg több ezer jóhiszemű internetezőt vertek át – írja a Bors. A csalók módszere pofonegyszerű: egy csinos műsorvezető vagy színésznő fényképét a fogyasztószerük mellé rakva csodát ígérnek a háziasszonyoknak. Közben azt hazudják, a híresség is az ő piruláiktól lett nádszálvékony.
A csaló cégek visszaéltek már Liptai Claudia, Ábel Anita, Dobó Kata, Szinetár Dóra, Pokorny Lia, Kovács Patrícia, Tóth Vera és Tatár Csilla nevével is, olyan mondatokat is a szájukba adva hirdetésükben, amelyek sosem hangzottak el.
A hölgyek egy fillért sem kaptak azért, hogy velük reklámoznak egy terméket, de ennél sokkal súlyosabb gond, hogy a fogyimaffia által forgalmazott kapszulák veszélyesek lehetnek az egészségre, hiszen nem lehet tudni pontosan, miből is készülnek.
Ügyvédek csatasorban
A hírességek tehetetlenek: többen közülük már a menedzsmentjüket és rajtuk keresztül ügyvédeiket is mozgósították, mert perelni szeretnének. Ez azonban szinte lehetetlennek tűnik: a cég ugyanis nincs meg. Szintén jogi képviselőjéhez fordult segítségért a Dietetikusok Országos Szövetsége: a végzett, diplomás szakembereket tömörítő szervezet nevével is visszaélt ugyanis a romániai telephelyű cég. A szövetség a rendőrség segítségét is kérte, egyelőre hiába.
„Többször próbáltunk már ügyvédi felszólítást küldeni ezeknek a cégeknek, de a telephelyükön nincs senki, sem a cégre utaló jel. Nem találjuk a honlapjaik működtetőit, így még a felszólításainkat sem tudjuk nekik postázni. Hatalmas vállalkozásról lehet szó, amely konkrétan hazugságokat terjeszt. Számos honlapot működtet különböző átverésekkel és álhírekkel, és amint egyet törölnek a Facebookról, megjelenik egy másik. Még nem tudtuk megtalálni, mi lenne a megfelelő lépés” – magyarázta a lapnak Kubányi Jolán elnök.
A kamucégek működése természetesen nem kerülte el a fogyasztóvédelem és az Innovációs és Technológiai Minisztérium figyelmét sem. Már egy éve kiadtak egy igen fontos közleményt a „csodákat” ígérő termékekről. Ebben az szerepel, hogy könnyen felismerhetőek a kamu- oldalak, csak figyelmesnek kell lenni vásárlás előtt.
Hogy átveréssel van dolgunk, arra utalhat még az is, hogy különleges akció keretében történik az értékesítés, például „50%-os kedvezmény csak ma” felirat gyakori alkalmazásával, illetve visszaszámláló óra mutatja, hány percig érhető el a termék kedvezményes áron.
Az ilyen típusú honlapokon általában nincs lehetőség a bankkártyás fizetésre, a termékek gyorsan, 1-3 munkanapon belül megérkeznek házhoz szállítással. Az áruk rendszerint 9990 forint. Ez olyan lélektani határ, amelyet a vásárlók még kifizetnek, ha igényük van ilyen termékekre. Ha csalódnak benne, nem fordulnak a fogyasztóvédelmi hatósághoz, békéltető testülethez, egyfajta „tanulópénznek” fogják fel a vásárlók.
Tatár Csilla egyesével válaszol
Az ügyben tehetetlennek érzik magukat a celebek, mert egyelőre semmilyen hivatalos úton nem tudják elérni és így felelősségre vonni a cégeket. Dobó, Liptai és Ábel közös menedzsmentje, ha találkozik egy-egy ilyen hirdetéssel, mindig megírja egy bejegyzésben, hogy vigyázzanak az olvasók, ne vegyenek semmit.
Tatár Csilla pedig egyesével válaszol mindenkinek, akinek csak tud:
„Az egyetlen, amit ilyenkor tehetek, hogy a létező összes felületemen felhívom az emberek figyelmet az átverésre, illetve egyesével válaszoltam az összes üzenetre, ami a kamufogyasztószerrel kapcsolatban érkezett hozzám. Hét különböző aloldalon hirdették az arcommal és a nevemmel a kapszulát, sajnos tapasztalatom szerint semmi értelme feljelentést tenni, mert ha esetleg sikerül is elérni az oldal üzemeltetőjét, addigra négy másik aloldalra is felkerül a hirdetés.”