A hazai szaktudás útja

2018.07.06. 16:13

Magyar vonatok zakatolhatnak Egyiptomban

Ekkora nagyságrendű üzletet még nem bonyolítottak le a magyar járműgyártás történetében.

Budapest, 2014. február 16. A MÁV START Zrt. STADLER Flirt típusú motorvonata indulás elõtt a Keleti pályaudvar egyik külsõ vágányán. MTVA/Bizományosi: Faludi Imre *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítõje vállalja a felelõsséget.

Az egyiptomi állami vasutak Magyarországról akarnak beszerezni 1300 vasúti kocsit, a tárgyalások még zajlanak, de vélhetően egy-két hónapon belül sikerül aláírni a megállapodást, amelynek értelmében a szerelvényeket egy magyar és egy orosz cég gyártja majd le konzorciumi formában, a finanszírozásról pedig az Eximbank gondoskodik – mondta a magyar-egyiptomi gazdasági vegyes bizottság csütörtöki üléséről a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára telefonon Kairóból az MTI-nek pénteken.

Magyar Levente kiemelte,

Magyarország számára történelmi jelentőségű ez a vasútfejlesztés, ugyanis ekkora nagyságrendű üzletet még nem bonyolítottak le a magyar járműgyártás történetében.

Az államtitkár bizakodóan nyilatkozott az egyeztetésről, mert mint mondta, az ülésen az egyiptomi kormány képviselői egyetértettek abban, hogy a magyar finanszírozási ajánlat a legkedvezőbb.

Magyar Levente a részletekről elmondta, hogy a magyar Dunakeszi Járműjavító Kft. és az orosz Transzmasholding Hungary Zrt. hozta létre a gyártásért felelős konzorciumot. Továbbá arra is felhívta a figyelmet, hogy az Eximbank azzal a feltétellel vállalta a beruházás teljes finanszírozását, ha annak az értéknek, amit az 1300 vasúti kocsi előállítása képvisel, több mint az 50 százalékát Magyarországon állítják elő.

Hozzátette, az ülésen tárgyaltak még arról is, hogy tudják Egyiptomban felhasználni a magyar technológiákat és tapasztalatokat a mezőgazdaság, azon belül az állattenyésztés és az intenzív növénytermesztés, illetve a vízgazdálkodás és szennyvízkezelés területén.

Hatalmas mezőgazdasági fejlesztéseket hajt végre az észak-afrikai ország, hogy a rendkívül gyorsan növekvő számú lakosságát hatékonyabban tudja alapélelmiszerekkel ellátni.

Az elképesztő ütemű növekedéssel párhuzamosan azonban a Nílus hozama egyre csökken, ennek az egymást erősítő kihívásnak a kezelésében számítanak az egyiptomiak a magyar szaktudásra

– ismertette az államtitkár.

Kiemelte, a KKM azért dolgozik, hogy az ezeken a területeken tevékenykedő magyar cégeket konkrét üzletekhez juttassa a következő időszakban.

Mindezeken felül az államtitkár beszámolt a két ország felsőoktatási együttműködéséről. Pozitívumként értékelte, hogy csaknem ezer egyiptomi diák végzett magyarországi egyetemeken, és jelentős részük befolyásos pozícióban dolgozik az észak-afrikai országban.

Szólt arról is: a magyar kormány meggyőződése, hogy Egyiptom társadalmi és gazdasági stabilitása nem csak magának az országnak, hanem a közel-keleti térségnek, Európának és azon belül Magyarországnak is legfontosabb érdeke.

Borítókép: A MÁV START Zrt. STADLER Flirt típusú motorvonata indulás előtt a Keleti pályaudvar egyik külső vágányán.

Forrás: MTI/MTVA/Bizományosi/Faludi Imre

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!