2017.08.01. 08:38
Megkezdődött a Green Holidays károsultainak a kifizetése
Egyelőre a teljes kárigényt nyilvántartja az Uniqa, ám a követelések közel 40 százalékának jogalapja kétséges. A bírósági döntés függvényében a ténylegesen a Green Holidays céggel szerződők akár teljes kielégítést kaphatnak.
Tegnapig nyújthatták be kárigényük a Green Holidays károsultjai a csődbe ment utazási iroda kaucióbiztosítását kezelő Uniqa Biztosítóhoz. A határidő ugyanakkor nem jogvesztő, hiszen a hatályos jogszabályok a szerződések elévülési idejét egy évben húzzák meg – hívta fel a figyelmet Vereczki András, a biztosító lakossági biztosítási és kárrendezési vezetője.
A teljes kárértéket az Uniqa mintegy 900 millió forintra becsüli. Ebből az összegből a kint rekedt utasok ellátására 26,2, hazaszállítására 57,2 milliót költött el a biztosító, és további 26 millió forintos tartalékot képezett azokra az elszámolásokra, amikor például a pórul járt utas saját költségén oldotta meg a hazajövetelt.
A Green Holidays fennmaradó mintegy 390 milliónyi kaucióbiztosítására 769 millió forintnyi kárigényt jelentettek be. Vereczki András hangsúlyozta: ez a bruttó kárigény, amelynek összetevőit vizsgálni kell. A bejelentések mintegy 38-40 százaléka olyan utasoktól érkezett, akik az indulhatunk.hu, a Szállás Outlet vagy a Professional Outlet cégen keresztül vásároltak. Ezen ügyletek döntő részében a hatályos jogi szabályozás szerint – mivel utazásszervezőként nem a Green Holidays volt feltüntetve, illetve az érintett cégek megbontották az utazási csomagokat – nem áll fenn a Green és így biztosítójának kártalanítási kötelezettsége sem. Ugyanakkor – hangsúlyozta Vereczki András – az Uniqánál arra a következtetésre jutottak, hogy a bíróság jogköre dönteni e rendkívül összetett ügyben – addig a biztosító a szóban forgó követeléseket is nyilvántartja.
Vereczki András tájékoztatása szerint az Uniqa péntektől azon ügyfelek esetében tudta megkezdeni az 50 százalékos szolgáltatási előleg kifizetését, akiknek ügye jól dokumentált és egyértelmű volt.