2019.08.03. 13:15
Fizetési nehézség esetén érdemes felkeresni a közműszolgáltatót
Azonnal jelezni kell a közműszolgáltatónak, ha fizetési nehézsége támad valakinek – hívta fel a figyelmet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) sajtófőnöke.
Forrás: Shutterstock
Scherer Zsolt az M1 csatornán elmondta,
ha a fogyasztó időben jelzi a problémáját, el lehet kerülni a szolgáltatás kikapcsolását, de ha jelzés nélkül egyszerűen nem fizet, akkor nem tudnak segíteni.
Sokan nem is tudják, mivel jár a közművek ki- és visszakapcsolása, hogy
ennek jelentős többletköltségei vannak
– jegyezte meg a sajtófőnök.
Elmondta azt is, hogy
ha valaki úgy érzi, hogy jogtalanul kapcsolták ki nála valamelyik szolgáltatást, akkor a megyei kormányhivatalok járási hivatalainál tehet bejelentést.
Scherer Zsolt beszámolt arról, hogy
egyre csökken a késedelmes fizetők száma, és egyre kevesebbszer kell szolgáltatást kikapcsolni,
2013. és 2018. között majdnem a felére csökkent az ilyen esetek száma a korábbiakhoz képest.
Borítókép: illusztráció