2017.07.04. 13:41
Így rakjon össze dupla motoros Wartburgot!
A gyári kétmotoros Wartburg létezése nem hagyta nyugodni a magyar rajongót, Dénest, aki végül megépítette a saját 353 WW-jét. Most már csak az a kérdés, hogy sikerül-e legalizáltatnia a nem mindennapi járgányt; a jogalkotók ugyanis ilyen esetekre nem gondoltak. Legalábbis eddig.
Történetünk főhőse, Dénes, hobbija pedig a veteránautózás, azon belül is a Wartburg ragadta meg fantáziáját. Úgy tíz évvel ezelőtt határozta el, hogy a gyár versenyrészlege épített kétmotoros 353 prototípusból neki is kell egy. Most, úgy 500 munkaórával később megvolt az első igazi próbaút is.
Alvázas felépítésű autó a Wartburg, ami nagyban megkönnyítette a munkát: Dénes és barátai egy második autó alvázának az elejét csatlakoztatták a kiindulási alapot jelentő példány hátuljához. Miután megvolt az előkészítés, tehát az érintett részek fémtisztára takarítása, a vágás és összehegesztés is csupán egy napig tartott. Aztán következett a karosszéria átalakítása, amit már egyedül, szabadidejében végzett hősünk. Kívülről olyan lett, mint a gyári, de a hátsó ülés helyén ki kellett vágni a lemezt, illetve az első doblemezek egy-egy darabjának is be kellett költözniük ide, hiszen nagyban megkönnyíti a a munkát a gyári alkatrészek használata.
Szép lett a kivitelezés, a lemezmunka kifogástalan, a fényezés is jól néz ki. Igaz ugyan, hogy hatalmas lyuk éktelenkedik a padlón, de attól még akkurátusan kiszabták a padlószőnyeg-darabokat az utas- és a csomagtér aljára. Azon kevés autók közé tartozik a Wartburg, ahol azonos az első- és a hátsó kerékagy, így nem okozott gondot a kocsi hátuljába költözött „első tengelyre” felszerelni a kézifék miatt szükséges hátsó dobfékeket. Persze kellett némi szélesítés, hogy a gyárinak megfelelően hátul kicsit szélesebb legyen a nyomtáv, illetve a kormányművet is blokkolni kellett; az összkerékhajtás is komoly fegyvertény, az összkerék-kormányzás megvalósítása nem cél.
Változatlan maradt az előre beépített kétütemű erőforrás, amely az első kerekeket hajtja és hátul pufog ki. Hátulra szintén egy gyári erőforrás került, ami ugyan már működik, de még nem teljesen része a rendszernek. Nincs még gázbovden, kézzel kell kezelni a karburátort, és rudazat híján nem lehet fokozatot váltani. Utóbbi, azaz a két váltó szinkronműködésének a megvalósítása lesz az elkövetkező hetek-hónapok nagy feladata, hiszen amíg az elöl lévő váltót rudazat működteti, hátra bovdenekkel kell majd vinni a parancsot, és ekkora kábelhossznál már a nyúlással is számolni kell. Mindenesetre van tartalékban néhány váltó…
Dénes gyakorlatilag most ért el arra a pontra, amikor két lehetőség közül választhatott: vagy befejezi a gépet vagy egyenesen a MÉH-telepre hajt vele. Tessék megnyugodni, nem fog utóbbi sorsa jutni a gép!
További részletek az automotor.hu oldalán