Járvány

2020.04.06. 20:41

Repülőgépek intenzív osztályokká alakítását tervezik Nagy-Britanniában

Az utazási korlátozások miatt a földre kényszerült gépek hét-tíz nap alatt kiüríthetők és felszerelhetők intenzív ápolásra alkalmas ágyakkal és műszerekkel.

Bergamo, 2020. április 2. Új koronavírussal fertőzött beteget tesznek repülőgépre az észak-olaszországi Bergamo Orio al Serio repülőterén 2020. április 2-án. Bergamo a vírussal egyik leginkább sújtott város Lombardiában, a járvány olaszországi gócpontjában, ahonnan eddig harmincnégy fertőzöttet szállítottak kezelésre repülőgéppel Németországba. MTI/EPA/ANSA/Fabrizio Cattina

Forrás: MTI/EPA/ANSA

Fotó: Fabrizio Cattina

A leállított repülőgépek intenzív osztályokká alakítását tervezik Nagy-Britanniában, a légitársaságok, a repülőterek és a döntéshozók már támogatásukat adták a tervhez – közölte hétfőn a kezdeményező Caircraft csoport.

A csoport úgy véli, az A380s vagy az A340s és a hasonló nagy repülőgépek, amelyeket az új koronavírus miatti utazási korlátozások a földre kényszerítettek, hét-tíz nap alatt kiüríthetők és felszerelhetők intenzív ápolásra alkalmas ágyakkal és műszerekkel.

Minden repülőgépbe 100-150 ágy férne a légi jármű méretétől függően. A terv most a kormány anyagi támogatására és koordinációjára vár.

Chris Tarry közgazdász, Nick Dyne ületember, Jonathan Sackier, az Oxfordi Egyetem sebészprofesszora és társaik alkotják az ötletet kidolgozó csoportot. A kanadai, a német és a malajziai kormánnyal is tárgyalnak a kezdeményezésről – mondta el a Reutersnak Dyne.

Az Egyesült Királyság széles törzsű – kétfolyosós – gépekkel rendelkező légitársaságai támogatják az elképzelést. A cégeket nem nevezték meg, de úgy tudni, köztük van a British Airways és a Virgin Atlantic, valamint egy sor repülőtér és a CAA brit légiirányító is.

A szigetországban a következő hetekben várják a járvány tetőzését, ezért tábori kórházakat építenek Londonban, Birminghamben, Manchesterben és Cardiffban, hogy az országos egészségügyi szolgálatot (NHS) kisegítsék.

A Caircraft egy hete dolgozik a terveken, amelyek szerint a repülők először oda szállnának, ahol igény lenne rájuk, csak ezután szerelnék fel őket. Ahogy a kezelést megkezdik, már nem szállnának föl.

A repülőgépek nemcsak azért alkalmasak az intenzív ellátásra, mert mobilizálhatók és sok van belőlük, hanem azért is, mert levegőjüket szűrik, egyirányú légcsererendszerük a műtőkéhez hasonló.

Dyne nem tért ki arra, hogy mennyibe kerülne egy-egy repülőgép átalakítása.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!