2023.08.20. 15:49
Bajba kerülhet hirdetései miatt a YouTube
Az Adalytics hirdetésminőség-áttekintő platform jelentése szerint a videómegosztó a gyermekeknek szánt tartalmaknál felnőtteknek szóló reklámokat szolgáltatott.
Illusztráció
Forrás: Shutterstock
Fotó: Rawpixel.com
Az Adalytics rámutatott, hogy a Google saját irányelvei szerint a gyerekeknek készült tartalmakra vonatkozó hirdetések nem használhatnak harmadik féltől származó nyomkövetőket és nem gyűjthetnek személyes adatokat a szülő engedélye nélkül. Dan Taylor, a Google globális hirdetésekért felelős alelnöke a Google honlapján közzétett válaszában egyelőre tagadja a vádakat.
Nem engedélyezzük harmadik féltől származó nyomkövetők használatát a YouTube-on a gyerekeknek készült tartalmakra kiszolgált hirdetésekben
– írja Taylor.
Ez a jelentés tévesen azt állítja, hogy a sütik jelenléte az adatvédelem sérülésére utal. Ennek az ellenkezője igaz, és a jelentés nem bizonyítja ennek ellenkezőjét.
Az Adalytics kutatására már amerikai szenátorok és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) is felfigyelt. Az FTC elnökének, Lina Khannak címzett levélben két törvényhozó arra kéri az ügynökséget, hogy vizsgálja meg az Adalytics állításait, megjegyezve, hogy:
a YouTube és a Google felháborító módon megsérthette a 1998-as törvényt a gyermekek online adatainak védelméről (COPPA), valamint az FTC 2019-es beleegyező határozatát.
A Google-t már korábban is vizsgálták a gyermekekkel kapcsolatos politikájáért, akkor a gyermekektől való adatgyűjtés miatt került komoly bajba a cég.
A teljes cikk IDE KATTINTVA olvasható!
Digitália
- Akkor most utáljuk a karácsonyi videót?
- „Kérlek, halj meg!” – mi is megkérdeztük, miért adott ilyen tanácsot a chatbot egy egyetemistának
- Hogyan műt ez a robot csupán videókból tanulva úgy, mint az emberi orvosok?
- Ki hinné? Az első tömeges virtuális találkozót 1916-ban tartották
- Black Friday: még egy esetleges csalódás sem veszi el a magyarok vásárlási kedvét