Jó helyen, jó időben

2021.03.04. 06:00

Így aztán egekbe szökik a bevétel a járvány alatt

Ritkán lehet tapasztalni a gazdaságban, még az informatikában is 300 százalék fölötti növekedést, amit a Zoom csinál.

Forrás: Shutterstock

Biztonsági aggályok, nem szűnő pletykák az üzemeltető esetleges problémás kapcsolatáról a kínai hatóságokkal – mindez mit sem számít. Az egyik legnagyobb – bár nyilván akaratlan –

haszonélvezője a Covid világjárványnak a Zoom Video Communications cég lett.

Mivel aki csak teheti, otthon marad, s a technikára támaszkodva onnét dolgozik és tartja a kapcsolatot a szeretteivel.

A járványig a többség hírét sem hallotta a mobilon, kamerás-mikrofonos laptopon, számítógépen működő programnak, de a

késve startoló konkurencia előtt, időben ébredve a Zoom letarolta a piacot.

„Idén jelentősen kiterjesztettük tevékenységünket, hogy kényelmes szolgáltatást nyújtsunk a felhasználóknak” – fogalmaz szerényen friss üzleti jelentésében Eric S. Yuan, a Zoom alapítója és vezérigazgatója.

Az alábbi számokra tekintve csakugyan szerény ez a fogalmazás.

Infographic: Zoom's Revenue Skyrockets On Pandemic Boost | Statista

Mint a Statista ábrája mutatja, a Zoom bevételei ritkán látott tempóban szöktek az egekbe a vállalat 2021. január 31-én véget ért pénzügyi évében.

Az első negyedévi 169 százalékos növekedést követően az éves bevétel növekedése 355, 367, illetve 369 százalékra gyorsult a második, a harmadik és a negyedik negyedévben.

Bevételük 2,65 milliárd dollárra rúgott, szemben az előző évi 623 millióval.

A videokonferencia-társaság 671 millió dolláros nettó nyereséggel zárta az évet, szemben a 2020-as költségvetés mindössze 22 millió dollárjával. Március elsejétől a Zoom Video Communications piaci kapitalizációja 120 milliárd dollár, szemben az egy évvel korábbi 31 milliárddal.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!