2021.03.04. 06:00
Így aztán egekbe szökik a bevétel a járvány alatt
Ritkán lehet tapasztalni a gazdaságban, még az informatikában is 300 százalék fölötti növekedést, amit a Zoom csinál.
Forrás: Shutterstock
Biztonsági aggályok, nem szűnő pletykák az üzemeltető esetleges problémás kapcsolatáról a kínai hatóságokkal – mindez mit sem számít. Az egyik legnagyobb – bár nyilván akaratlan –
haszonélvezője a Covid világjárványnak a Zoom Video Communications cég lett.
Mivel aki csak teheti, otthon marad, s a technikára támaszkodva onnét dolgozik és tartja a kapcsolatot a szeretteivel.
A járványig a többség hírét sem hallotta a mobilon, kamerás-mikrofonos laptopon, számítógépen működő programnak, de a
késve startoló konkurencia előtt, időben ébredve a Zoom letarolta a piacot.
„Idén jelentősen kiterjesztettük tevékenységünket, hogy kényelmes szolgáltatást nyújtsunk a felhasználóknak” – fogalmaz szerényen friss üzleti jelentésében Eric S. Yuan, a Zoom alapítója és vezérigazgatója.
Az alábbi számokra tekintve csakugyan szerény ez a fogalmazás.
Mint a Statista ábrája mutatja, a Zoom bevételei ritkán látott tempóban szöktek az egekbe a vállalat 2021. január 31-én véget ért pénzügyi évében.
Az első negyedévi 169 százalékos növekedést követően az éves bevétel növekedése 355, 367, illetve 369 százalékra gyorsult a második, a harmadik és a negyedik negyedévben.
Bevételük 2,65 milliárd dollárra rúgott, szemben az előző évi 623 millióval.
A videokonferencia-társaság 671 millió dolláros nettó nyereséggel zárta az évet, szemben a 2020-as költségvetés mindössze 22 millió dollárjával. Március elsejétől a Zoom Video Communications piaci kapitalizációja 120 milliárd dollár, szemben az egy évvel korábbi 31 milliárddal.
Borítóképünk illusztráció