2020.11.16. 18:00
Másfélszeres forgalmat hozott a fekete péntek az Extreme Digitalnak
A november 13-i Black Friday alatt a tavalyi fekete péntekhez képest 46 százalékkal magasabb forgalmat generált, a rendelések száma pedig 43 százalékkal nőtt Magyarországon.
Forrás: eDigital
Fotó: Dekany Zsolt +36303199550
A járványhelyzet miatt idén a slágertermékek toplistája is jócskán átalakult, idén a napi használati cikkek voltak a legkelendőbbek. A magyar vásárlók esetében 40 ezer forint körül alakult az idei kosárérték, ami mintegy harmadával magasabb a 2019-es értéknél.
A cég teljes árbevétele a november 13-ai fekete pénteken a hét külföldi webáruházának fekete pénteki forgalmával együtt 35 százalékkal volt magasabb a tavalyinál. Összesen mintegy kétmilliárd forint értékű árucikk kelt el egyetlen nap alatt, ami
normál időszakban több hét alatt jön össze.
A legtöbb vásárló Budapestről, Debrecenből, Szegedről és Miskolcról kereste fel a webáruházat. Idén Nógrád megyében (+115 százalék), és Tolna megyében (+92 százalék), illetve Hajdú-Bihar megyében (+87 százalék) hozta a legnagyobb növekedést a rendelések összértékében az idei Black Friday. A külföldi országok közül az Extreme Digital bolgár, horvát és osztrák webáruházai generálták a legnagyobb forgalmat, a német webshop viszont a magas, nagyjából 120 ezer forintnak megfelelő átlagos kosárértékkel tűnt ki.
Járvány alatt más a sláger
A hazai vásárlók a rendelések harmadát fizették ki online, és meglepő módon a szokásosnál nagyobb arányban (62 százalék) érkeztek érdeklődők a webáruházba számítógépről – vélhetően azért, mert sokan már most is home office-ból dolgoztak. Az, hogy a
a három legnépszerűbb fekete pénteki termék itthon egy Black&Decker fúró-csavarozó gép, egy Nespresso kapszulás kávéfőző, illetve az 50 darabos, eldobható szájmaszk volt,
jól szemlélteti, hogy a járványhelyzetben eltérő árucikkeket kerestek a magyar vásárlók.
A legnépszerűbb termékkategóriák listája is átrendeződött a pandémia miatt: a legnagyobb értékben napi használati cikkeket, szerszámokat és játékokat vásároltak a magyar vásárlók. A mobiltelefon annak ellenére csak a negyedik lett, hogy több kurrens iPhone modell, és középkategóriás androidos készülék volt elérhető – ezek közül a Samsung A-széria és a Xiaomi Redmi modellei voltak a legkelendőbbek.
A 2020-as Black Friday top 10 termékkategóriája:
● napi használati cikk (FMCG)
● szerszámgép
● játék
● mobiltelefon
● mobiltelefon kiegészítő
● szépségápolás
● konyhai kisgép
● televízió
● barkácstermék
● fej-, és fülhallgató
A bolti átvételt a rövid, 5 napos határidő miatt két százalékkal többen választották idén a kiszállításnál (49 százalék), amely kompakt méretű termék esetén idén már easybox csomagautomatába is lehetséges (1-8 napon belül), míg a nagyméretűek legfeljebb 10 napon belül jutnak el a vásárlóhoz.
Borítóképünk illusztráció
Járvány
- Magyarországon is azonosították a koronavírus új variánsát
- Megszűnik a heti adatszolgáltatás
- 6 millió 422 ezer a beoltottak száma, 42 az új fertőzötteké
- 6 millió 422 ezer a beoltott, 47 az új fertőzött és elhunyt 2 beteg
- 6 millió 422 ezer a beoltott, 92 az új fertőzött és elhunyt öt beteg