Végre, csakugyan?

2019.11.15. 15:20

A Google korlátozni tervezi a hirdetők hozzáférését az adatainkhoz

Az amerikai médiaóriás a felhasználók adatainak szigorúbb védelmével indokolta a döntést. Jó reggelt kívánunk.

Forrás: Shutterstock

A változás nyomán ugyanis szerinte a hirdetők nem férhetnek majd hozzá a felhasználók olyan, úgynevezett érzékeny adataihoz, mint például az

egészségi állapotuk, a vallásuk, a politikai nézeteik vagy a szexuális irányultságuk.

Jövőre minden más lesz

A vállalat 2020 februárjában vezeti be a változtatást, a hirdetők akkortól nem tekinthetik meg a felhasználói adatokat.

Chetna Bindra, a Google-felhasználók adatvédelmével foglalkozó csoport munkatársa újságíróknak elmondta: a fogyasztó-, ezen belül az adatvédelemmel foglalkozó Szövetségi Kereskedelmi Bizottság illetékeseivel egyeztetve hozták meg a döntést.

Nem mindenki örül

Az amerikai sajtóban megjelent első kommentárok – amelyek hirdetői vállalkozásoktól származnak – arra hívták fel a figyelmet, hogy a változtatással a Google kárt okozhat a digitális hirdetői piacnak.

A The Wall Street Journal című amerikai lap alapján mi itt írtuk meg, hogy a Google titokban amerikaiak millióinak egészségügyi adataihoz jutott hozzá az Egyesült Államok 21 tagállamában.

Az Egyesült Államok második legnagyobb egészségügyi szolgáltatójával, a missouri székhelyű Ascension-hálózattal együttműködve szerzett meg a többi között laboratóriumi eredményeket, orvosi diagnózisokat, kórházi ápolási dokumentumokat, s amikor ez kiderült, azzal védekezett, hogy a titokban – az orvosok és a betegek tudta nélkül – megszerzett adatokat olyan új szoftver készítésére kívánja felhasználni, amely személyre szabott egészségügyi kezelési lehetőségeket javasol majd a felhasználóknak.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!